تمسخر لاف ضد ایرانی بن‌سلمان در شبکه الجزیره

تمسخر لاف ضد ایرانی بن‌سلمان در شبکه الجزیره+ فیلم  چندی پیش محمد بن سلمان ولیعهد پادشاه عربستان، در مصاحبه با یکی از شبکه‌های عربی، عربستان را هدف اصلی ایران معرفی کرد؛ او در ادامه این ادعا، تأکید کرد که ایران قصد دارد جنگ را به عربستان بکشاند اما ما نمی‌گذاریم و درگیری را به داخل خود ایران می‌بریم. فرضیات او تنها در حد ساخت فیلمی بود که در آن نیروهای عربستان، ژنرال‌های ایرانی را دستگیر کرده و بر آنها پیروز شده‌اند.

ساخت این فیلم نشان داد که عربستان تنها در حد یک فرضیه می‌تواند عمل کند و در عمل همچون طبل تو خالی است. عربستان به عنوان سومین کشور دارای تسلیحات بالا، پس از ۵ سال مغلوب یمن شده و ۷ هزار نیروی آن در داخل اراضی این کشور به اسارت درآمده‌اند.

بیشتر بخوانید:تمسخر لاف ضد ایرانی بن‌سلمان در شبکه الجزیره + فیلم


 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, عربستان, ایران, بنسلمان, یمن
[ چهار شنبه 17 مهر 1398 ] [ 9:22 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

موشک خلیج فارس، فناوری‌ که نه در اختیار آمریکا است و نه روسیه

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوی‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

خلیج فارس پاسخگوی هرگونه تهدی دریایی

بیشتر بخوانید:موشک خلیج فارس، فناوری‌ که نه در اختیار آمریکا است و نه روسیه + تصاویر


 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش_مردمی_انقلابی_ نیروهای مسلح_موشک_آمریکا
[ چهار شنبه 17 مهر 1398 ] [ 9:21 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

صفر تا صد قابلیت‌های دستاورد جدید ارتش/

 

روز پنجشنبه در مراسمی به مناسبت گرامیداشت ایام دفاع مقدس، ۵ دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش شامل خودروی زره پوش با نام روئین تن، ربات رزمی هوشمند، پهپاد سبک و دست پرتاب، اخلالگر هواپیماهای بدون سرنشین و طرح تبدیل راکت های نازعات به موشک با قابلیت نقطه زنی با نام «لبیک-۱» رونمایی شد.

از دستاورد جدید ارتش/ قدیمی‌ترین راکت‌های ایرانی«نقطه‌زن» شدند

این دستاوردها حاصل کار سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا بود.

در این گزارش به یکی از این دستاوردهای مهم یعنی طرح «لبیک۱» خواهیم پرداخت که با اجرای آن، راکت های نازعات با استفاده از یک بخش اضافه شونده، دارای بالک های کنترلی، به قابلیت هدایت تا انتهای مسیر دست پیدا می کنند و از یک سلاح با دقت معمولی به یک سلاح با دقت بسیار بالا تبدیل می شوند.

بیشتر بخوانید:قدیمی‌ترین راکت‌های ایرانی «نقطه‌زن» شدند + تصاویر


 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش_مردمی_انقلابی_ نیروهای مسلح_موشک
[ چهار شنبه 17 مهر 1398 ] [ 9:20 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

دشمنان آمریکایی،سعودی و صهیونیستیِ ایران در گرداب مشکلات خود دست و پا می‌زنند

 

رای الیوم: دشمنان آمریکایی،سعودی و صهیونیستیِ ایران در گرداب مشکلات خود دست و پا می‌زنند روزنامه اینترنتی رأی الیوم نوشت هر سه دشمن ایران یعنی رئیس جمهور آمریکا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ولیعهد سعودی با بحران‌ها و مشکلات داخلی دست به گریبانند در حالی که ایران دوره تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی را با خردورزی پشت سر می‌گذارد و به گفته منابع صهیونیستی علت تأکید تل آویو بر لزوم برقراری امنیت، نگرانی مقامات این رژیم از حمله احتمالی ایران است.

بیشتر بخوانید:دشمنان آمریکایی،سعودی و صهیونیستیِ ایران در گرداب مشکلات خود دست و پا می‌زنند



کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, عربستان, آمریکا, رژیم صهیونیستی, دادگاه
[ چهار شنبه 17 مهر 1398 ] [ 9:19 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

عربستان نمی‌تواند حتی یک تیر به‌ سمت ایران شلیک کند

 

الجزیره: عربستان نمی‌تواند حتی یک تیر به‌ سمت ایران شلیک کند + فیلم عمر عیاصره تحلیلگر اردنی مسائل سیاسی در شبکه الجزیره از ناتوانی نظامی عربستان سعودی در برابر ایران صحبت کرد.
 

وی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: عربستان نمی‌تواند حتی یک تیر به‌ سمت ایران شلیک کند.

بیشتر بخوانید: عربستان نمی‌تواند حتی یک تیر به‌ سمت ایران شلیک کند + فیلم

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, شبکه الجزیره, عربستان سعودی, ایران
[ چهار شنبه 17 مهر 1398 ] [ 9:18 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

پیاده روی اربعین

باشگاه خبرنگاران - آخرین تمهیدات حمل و نقلی اربعین ۹۸/ حضور ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر اربعین در سامانه «سماح» ثبت شد

کد هدایت به بالا


[ چهار شنبه 17 مهر 1398 ] [ 9:14 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

موشک خلیج فارس، فناوری‌ای که نه در اختیار آمریکا است و نه روسیه + تصاویر

موشک خلیج فارس قادر است در صورت وقوع حتی سخت ترین تهدیدات دریایی، بدون داشتن هرگونه پشتیبانی هوایی و دریایی ضربات بسیار سختی را به دشمن وارد کند. قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوی‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود. ۱۸ بهمن سال ۱۳۸۹ بود که سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک نشست خبری از تولید انبوه جدیدترین موشک بالستیک و هوشمند سپاه ضد اهداف دریایی خبر داد و تاکید کرد که دشمن توانایی ردگیری و خنثی کردن این موشک را ندارد. موشکی که توسط مرکز تحقیقاتی نیروی هوافضای سپاه پاسداران طراحی و توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تولید شده و خلیج فارس نام دارد.  خلیج فارس موشکی بالستیک ،ضدکشتی با سوخت جامد تک مرحله‌ای، مافوق صوت و با برد ۳۰۰ کیلومتر بوده که بر اساس موشک فاتح ۱۱۰ طراحی و ساخته شده است. این موشک با یک کلاهک انفجاری ۶۵۰ کیلوگرمی تجهیز شده که از سیستم‌های بهره برده و از رهگیری آن جلوگیری می‌کند. تفاوت خلیج فارس با موشک‌های قبلی در این است که دیگرِ موشک‌ها عمدتاً با سرعتی زیرصوت و به صورت کروز عمل می‌کردند، اما موشک “خلیج فارس” با سرعتی مافوق صوت و به صورت بالستیک از سطح زمین شلیک شده و به صورت عمودی از ارتفاع بالا می‌تواند هرگونه ناو و یا شناور دشمن را مورد هدف قرار دهد. این موشک همچنین در مرحله نهایی خود روی هدف قفل می‌کند، به این معنا که این موشک از سامانه شناسایی و تشخیص هدف برخوردار بوده و می‌تواند از هر یک از انواع اپتیکی، فروسرخ، راداری یا لیزری باشد که عدم اعلام این نوع هدایت، برای ناشناخته ماندن ماهیت عملکرد سامانه و سخت‌تر شدن مقابله با آن لازم به نظر می‌رسد. علاوه بر این سامانه‌ای که قابلیت عمل قفل داشته و به پردازشگر هوشمند (دارای هوش مصنوعی) مجهز باشد قطعاً و یقیناً توان تعقیب اهداف متحرک را دارا است. همچنین برد ۳۰۰ کیلومتری موشک خلیج فارس، تقریباً تمام خلیج همیشه فارس و دریای عمان را پوشش می‌دهد.

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: برچسب‌ها: ایران , خلیج_فارس , قدرت_نظامی , موشک , ناوگان,

ادامه مطلب
[ سه شنبه 16 مهر 1398 ] [ 9:54 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

پیوند موفقیت آمیز قرنیه چشم در بیمارستان خانواده ارتش

امیر سرتیپ دوم پزشک شهرام بابلی در خصوص عمل پیوند قرنیه چشم در بیمارستان خانواده نزاجا گفت: برای اولین بار در بیمارستان‌های نظامی کشور، موفق شده ایم در بیمارستان خانواده نیروی زمینی ارتش عمل پیوند قرنیه چشم انجام دهیم، بیمارستان خانواده به عنوان یک مرکز فوق تخصصی دارای بخش‌های مختلفی است، متخصصین و فوق تخصص‌های قرنیه، اربیت، و شبکه در این مرکز مشغول فعالیت هستند. رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان ادامه داد: بیماری که عمل شد سربازی بود که متاسفانه به علت کدر بودن قرنیه قادر به دیدن حتی یک متر نبود، هماهنگی‌های لازم با بانک قرنیه انجام شد و اولین پیوند عمل جراحی قرنیه چشم در این بیمارستان انجام شد. او افزود: جراحی و پیوند قرنیه چشم در دنیا به عنوان یک عمل سنگین و پرهزینه محسوب می‌شود، اما به جهت ارزشمند بودن کارکنان وظیفه در نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، این عمل جراحی به صورت کاملا رایگان برای سرباز اسلام انجام شد. عظیم زاده فوق تخصص چشم و جراح این عمل گفت: با توجه به امکانات و تجهیزاتی که در بیمارستان خانواده و همچنین پزشکان متخصص که در اختیار داریم از این پس تمامی جراحی‌هایی که تا کنون در این بیمارستان امکان انجام آن نبود، صورت خواهد گرفت. او گفت: سربازی که پیوند قرنیه بر روی چشمانش انجام شد امکان دید حتی کمتر از دو متر را نداشته است پس از آزمایشات اولیه به این نتیجه رسیدیم که باید عمل جراحی پیوند قرنیه انجام شود که به لطف خدا این عمل با موقیت انجام شد. سیدامیرحسین شامخ رئیس بیمارستان خانواده نزاجا با اشاره به موفقیت آمیز بودن این عمل گفت: برای اولین بار موفق به عمل فوق تخصصی قرنیه چشم در بیمارستان نیروی زمینی ارتش شده ایم که خوشبختانه عمل خوب و موفقیت آمیزی بود. او افزود: حال عمومی سرباز بسیار خوب است و امیدواریم از این پس بتوانیم با ایجاد و فراهم کردن امکانات لازم زمینه را برای گسترش جراحی‌های فوق تخصصی دیگر فراهم کنیم و به این ترتیب خدمات بیشتر و مناسب تری را به خانواده‌های نیرو‌های مسلح و عموم مردم ارائه کنیم. اربابی نیز در رابطه با این عمل اظهار کرد: این سرباز دچار عارضه قوز قرنیه یا هیدروپس بود که متاسفانه باعث کاهش دید شدید شده بود، با مراجعه سرباز به بیمارستان خانواده بعد از یک سری معاینات اولیه، نهایتا عمل پیوند قرنیه چشم به صورت کاملا موفقیت آمیز انجام شد. او ادامه داد: در حال حاضر شرایط عمومی بیمار بسیار مناسب است و بعد از دو الی سه روز تحت مراقبت بودن، از بیمارستان مرخص خواهد شد.

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: برچسب‌ها: ارتش , بیمارستان , خانواده# , علوم_پزشکی , قرنیه , نزاجا,
[ سه شنبه 16 مهر 1398 ] [ 9:53 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

در ستاد ارتش انجام شد؛ مراسم بدرقه خادمان موکب های اربعین حسینی

https://www.aja.ir/Portal/picture/?1643234/33

 

مراسم اعزام و بدرقه خادمان موکب های ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در مسیرهای پیاده روی زائران اربعین حسینی صبح امروز(دوشنبه) در مسجد امام خمینی (ره)  ستاد ارتش برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صنعت پور رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد، ارتش پیاده روی اربعین را یک جریان باشکوه و خاری بر چشم دشمنان اسلام خواند و افزود: امام حسین(ع) در روز عاشورا همه هستی و زندگی اش را در راه خدا داد و هدف از قیامش هدایت و تربیت انسانهای جاهل و گمراه بود. رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش ضمن تبیین ارزشهای این سفر معنوی گفت: راهپیمایی عظیم  اربعین حسینی که با حضور میلیونی عاشقان بسمت نجف اشرف و کربلای معلی برگزار می شود، نمایش قدرت حسینی، نهضت حسینی و تفکر حسینی است.وی افزود: امروز شاهدیم این حرکت عظیم، تمام معادلات سیاسی دشمنان اسلام را برهم زده و دشمن ازهیبت و شکوه این حجم انبوه جمعیت که عاشقانه به سمت حرم عشق حرکت می کنند به ترس و وحشت افتاده است. بنابراین گزارش،در این مراسم برنامه ها و نحوه خدمت رسانی به کاروان های اعزامی به اماکن زیارتی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی، مسیرهای تردد و پایانه های مرزی مورد بررسی قرار گرفت.ارتش جمهوری اسلامی ایران در ایام اربعین امسال نیز همچون سال های گذشته با استقرار موکب ها و تیم های مجهز امدادرسانی و پزشکی سیار در مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی عراق به زائرین حسینی خدمات رسانی کرده و مشارکت ویژه ای در این شور و حماسه حسینی خواهند داشت.

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: :: برچسب‌ها: مراسم بدرقه خادمان موکب های اربعین حسینی در ارتش, نظامی , مذهبی, اربعین,
[ سه شنبه 16 مهر 1398 ] [ 9:52 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور انجام شد؛آغاز به‌‌کار مرکز فرماندهی عملیات پدافند هوایی

https://www.aja.ir/Portal/picture/?1643154/%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%BE%D8%AF%D8%A7%D9%81%D9%86%D8%AF-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF%D8%9B

 

مرکز فرماندهی عملیات پدافند هوایی خلیج فارس با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور با حضور در استان بوشهر از یگانهای پدافند هوایی ارتش و سپاه مستقر در عسلویه و جزیره خارگ بازدید کرد. با حضور و دستور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور، «مرکز فرماندهی عملیات پدافند هوایی خلیج فارس» آغاز به کار کرد. این مرکز متکی بر آخرین فنآوری روز، با قابلیت کنترل منطقه ی وسیع و هدایت مستقیم یگانهای پدافندی و هوایی ارتش و سپاه مستقر در سواحل جنوب کشور ایجاد شده است. در این مرکز، کارکنان جوان و متخصص پدافندی کشور با در اختیار داشتن بهروزترین تجهیزات بومی، تمامی تحرکات و آمدوشدهای هوایی در آسمان خلیج فارس را با دقت و ریزبینی رصد، پایش و کنترل میکنند.

امیر سرلشکر موسوی همچنین از نقاط جدید استقرار سامانههای پدافندی ایرانی در نوار ساحلی خلیج فارس بازدید و با کارکنان این سامانهها دیدار و گفتگو کرد. بازدید از سامانههای راداری و پدافندی ارتش و سپاه شامل سامانههای «مطلع»، «طبس»، «تور امیک»، «تلاش»، «مرصاد» و «کیهان» مستقر در عسلویه و خارگ، از برنامههای فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور در این مناطق بود. همچنین کارکنان پدافند هوایی ارتش و سپاه مستقر در ارتفاعات مشرف به بندر سیراف در قالب نیروهای شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور در حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی به بازنمایی عملیات جنگی موسوم به بازی جنگ پرداختند و در آن بصورت تمرینی ضمن کمک به هواپیمای سانحه دیده به مقابله با هواپیمای متجاوز دشمن نیز پرداختند.

امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور با حضور در «اسکله تی» جزیره خارگ بر عرشه یکی از نفتکشهایی که در حال بارگیری نفت از این اسکله بود حاضر شد و در دیدار با کارکنان این نفتکش با بیان اینکه بدون هیچ تعارف شما را رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی میدانیم گفت: همکاری و تفاهم بالایی میان ارتش جمهوری اسلامی ایران و صنعت نفت وجود داشته و دارد که پیشینه آن به دوران دفاع مقدس بازمیگردد. وی با تأکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در این چهل سال، از دوران دفاع مقدس تا کنون، امنیت هزاران نفتکش را تأمین کرده است افزود: کارکنان ارتش و صنعت نفت همواره پیش¬مرگ ملت و کشور بودهاند تا شریان حیاتی مملکت در جریان باشد. فرمانده کل ارتش تصریح کرد: ما اراده کردهایم از روزی که الله اکبر را در کشور فریاد زدیم، امنیت منطقه را هم خودمان تأمین کنیم و از ناامنسازی و تنشآفرینی بیگانگان جلوگیری کنیم. امروز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران مقتدرتر و پرافتخارتر از همیشه در جای¬جای کشور برافراشته است. سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه این اقتدار حاصل تلاشهای ایثارگرانه و همراه با دانش، مهارت، روحیه فداکارانه و انضباط است اضافه کرد: همانگونه که در دفاع مقدس هشتساله دست به دست هم دادیم و موفق شدیم دشمن را بیرون برانیم، امروز هم در برابر هرگونه توطئه و تهدید ایستادهایم و به حول و قوه الهی و با مقاومت فعال در جنگ اقتصادی هم پیروز خواهیم شد؛ این وعده خداوند است. فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور با تأکید بر اینکه ما قصد تعدی و تجاوز به هیچ کشوری نداریم اذعان داشت: آرزوی ما امنیت و ایمنی برای تمامی کشورهای منطقه و ملت های مسلمان است و می خواهیم همه در صلح، آرامش و رفاه زندگی کنند.

وی گفت: ما در هیچ شرایطی در برابر زورگویان از حقوق خودمان سر سوزنی کوتاه نمی آییم و تردیدی نداریم که پیروز خواهیم شد و آن روز دور نیست. سید محمدجواد موسوی رئیس پایانه نفتی خارگ نیز خطاب به فرمانده کل ارتش گفت: حضور شما در بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور مایه دلگرمی و قوت قلب و روحیه ما شد. ما هم در کنار شما برادران ارتشی و سپاهی، نه تنها جنگ را بلکه مرگ را به بازی می‌گیریم و وعده می¬دهیم که تا آخر ایستادهایم. در طول این بازدیدها، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور را همراهی کرد.

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: : برچسب‌ها: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور , مرکز فرماندهی عملیات پدافند هوایی خلیج فارس, امیر موسوی , نظامی,
[ سه شنبه 16 مهر 1398 ] [ 9:51 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 161 صفحه بعد