دشمن خطا کند، پاسخ کوبنده می‌دهیم

دشمن خطا کند، پاسخ کوبنده می‌دهیم  امیر سرتیپ نوذر نعمتی امروز شنبه در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا اظهار کرد: اداره بهداشت و درمان نزاجا خدمات ارزنده‌های را برای خانواده‌های کارکنان و مردم انجام داده است.

او افزود: پس از تغییر ساختار و استراتژی جدید نیروی زمینی ارتش در حوزه رزم زمینی تمامی یگان‌ها با هدف تحرک و کارآمدی برنامه‌های خود را در دستور کار خود قرار دادند تا ارتقای آمادگی رزمی و توان دفاعی نیروی زمینی پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای را داشته باشد.

بیشتربخوانبد:دشمن خطا کند، پاسخ کوبنده می‌دهیم

#ارتش_در_محضر_ولایت #ارتش_مردمی_انقلابی #بیعتم_تا_آخرین_قطره_خونم #مرد_میدان_یاش، 


 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش_در_محضر_ولایت, ارتش_مردمی_انقلابی, بیعتم_تا_آخرین_قطره_خونم, مرد_میدان_یاش
[ چهار شنبه 11 دی 1398 ] [ 11:31 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

مراقبت 24ساعته آسمان کشور از سوی نهاجا/ تمام تهدیدات را نابود می‌کنیم

پرسنل نهاجا به صورت ۲۴ ساعته آسمان کشور را رصد می‌کنندامیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش   درباره نقش نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در  مورد تامین امنیت خلیج فارس و مناطق پیرامونی آن، گفت: تامین امنیت جزو وظایف اصلی نیروی هوایی ارتش است و ما نیز به صورت شبانه روزی در حال برقراری امنیت هستیم.

او افزود: وظیفه تامین امنیت در پایگاه‌های مختلف، به ویژه پایگاه‌های جنوب کشور به صورت شبانه روزی انجام می‌شود؛ پرسنل نیروی دریایی ارتش تمام تهدیدات و وضعیت منطقه را رصد کرده و در صورت نیاز اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز ارتش_در_محضر_ولایت ارتش_مردمی_انقلابی بیعتم_تا_آخرین_قطره_خونم مرد_میدان_یاش
[ چهار شنبه 11 دی 1398 ] [ 11:29 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

مسئولان در قبال حضور حداکثری مردم مسئول هستند

سیاریامیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش در حاشیه راهپیمایی نهم دی، با اشاره به پیام این راهپیمایی برای دشمنان، اظهار کرد: این حضور مردم در صحنه به دشمنان می‌فهماند که این مردم خرابکاری و خباثت‌های شما را نمی‌پذیرند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: مسئولان در قبال این حضور حداکثری مردم، مسئول هستند که آنها را درک کنند و تمام توان خود را برای به خدمت به مردم به کار ببرند.

انتهای پیام/

#ارتش_در_محضر_ولایت #ارتش_مردمی_انقلابی #بیعتم_تا_آخرین_قطره_خونم #مرد_میدان_یاش، 


برچسب‌ها: 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش_در_محضر_ولایت, ارتش_مردمی_انقلابی, بیعتم_تا_آخرین_قطره_خونم, مرد_میدان_یاش
[ چهار شنبه 11 دی 1398 ] [ 11:28 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

دست بالای ایران در نبردهای موشکی با موشک بالستیک قدر + فیلم و تصاویر

 

توان جمهوری اسلامی ایران در ساخت انواع موشک‌های بومی بسیار بی‌نظیر است، اما این توان پیش از انقلاب وجود نداشت و همه تسلیحات غربی بود و وابستگی شدیدی به ابرقدرت‌های غربی و شرقی وجود داشت، به نحوی که پس از پیروزی انقلاب در سال‌های نخست هم با تصور ضعف در نیرو‌های مسلح، عراق را در سال ۱۳۵۹ به نبرد با کشورمان تحریک کردند، اما تصور این را هم نداشتند که روزی تهران جز ۵ قدرت موشکی جهان شود.

قدر F؛ موشکی که دهان آمریکا را بست/ تمام منافع اسارئیل زیر چتر قدر‌های ایرانی + فیلم و تصاویر

بیشتربخوانید» دست بالای ایران در نبردهای موشکی با موشک بالستیک قدر + فیلم و تصاویر

#ارتش_مردمی_انقلابی_ نیروهای مسلح_موشک_آمریکا، 



کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش_مردمی_انقلابی_ نیروهای مسلح_موشک_آمریکا
[ چهار شنبه 11 دی 1398 ] [ 11:26 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

ساخت ناوشکن با قابلیت حمل بالگرد و پرتاب موشک دستور رهبر انقلاب بود

نیروی دریایی ارتش یکی از نیروهای تاکتیکی و استراتژیک در مجموعه نیروهای مسلح و به خصوص ارتش به شمار می رود. اهمیت این نیرو به قدری است که در تقویم کشورمان هفتم آذرماه که سالروز آغاز عملیات مروارید در دفاع مقدس، که منجر به فلج گشتن نیروی دریایی عراق، و منهدم سازی کامل دو پایانه عظیم نفتی البکر و الامیه، واقع در مصب اروندرود شد را به نام نیروی دریایی ارتش نامگذاری کنند. این نیرو چندین سال قبل از سوی فرمانده معظم کل قوا نیروی راهبردی نام گرفت.

1253

به همین مناسبت خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با امیر دریادار حسین خانزادی درباره برخی از موضوعات در حوزه دریا و به خصوص درباره تجهیزاتی که قرار است به نیروی دریایی الحاق شود، گفت‌وگویی را انجام داده اند.

مشروح گفت‌وگو به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید:خلیج فارس برای ما مانند یک آبگیر است

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش_در_محضر_ولایت, ارتش_مردمی_انقلابی, بیعتم_تا_آخرین_قطره_خونم, مرد_میدان_یاش
[ پنج شنبه 14 آذر 1398 ] [ 9:45 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

سر لیدر اغتشاشات شرق تهران دستگیر شد + عکس

سر لیدر اغتشاشات شرق تهران دستگیر شد/ ارسال فیلم‌های کوتاه به قصد پناهندگی در کشورهای غربی به رسانه‌های معاند  سردار  کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: ظهر بیست و پنجم ماه آبان در پی نا آرامی‌های ناشی از سهمیه بندی بنزین در شهر تهران تعدادی از شهروندان از طریق سامانه ۱۱۰ گزارش‌هایی مبنی بر تخریب شیشه بانک‌ها و سوزاندن سطل‌های زبانه توسط زن جوانی در خیابان‌های پیروزی و میدان شهدا به پلیس اعلام کردند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به اینکه بلافاصله تیمی از ماموران کلانتری برای بررسی موضوع به آدرس اعلامی اعزام شدند، گفت: این متهمه قبل از حضور ماموران کلانتری از محل گریخته بود.

بیشتر بخوانید:سر لیدر اغتشاشات شرق تهران دستگیر شد



کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, سهمیه بندی بنزین, افزایش قیمت بنزین, قیمت بنزین, یارانه
[ پنج شنبه 14 آذر 1398 ] [ 9:44 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

آرایش پهپادهای ایرانی در خلیج فارس قوی‌تر شد

 

 روز گذشته و در جریان بازدید سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش از پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر، نمونه‌ای از پهپادهای ارتقاء یافته نیروی هوایی ارتش به نمایش درآمده که حاکی از تسلیح و عملیاتی شدن نمونه رزمی پهپادهای ابابیل-۳ در نیروی هوایی ارتش و در پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر بود.

پهپاد ابابیل-۳ از جمله پرتیراژترین پهپاد‌های ساخت جمهوری اسلامی ایران است که در اختیار سازمان‌های مختلف نیروهای مسلح کشورمان اعم از ارتش و سپاه برای اجرای طیف وسیعی از ماموریت‌ها قرار دارد.


پهپاد ابابیل-۳ در بازدید فرمانده کل ارتش از پایگاه هوایی شهید یاسینی

این پهپاد که عمده شهرت آن به دلیل شناسایی مستمر ناوهای آمریکایی و بیگانه مستقر در خلیج فارس و پرواز بر فراز آنها است، از جمله بدون سرنشین‌های ایرانی محسوب می‌شود که نمونه صادراتی آن نیز برای عرضه به مشتریان خارجی در نمایشگاه‌های مختلف هوایی ارائه شده است.

مشخصات عمومی ابابیل-۳، شامل بدنه کامپوزیتی، طول بال ۶ متر، طول ۴ متر، ارتفاع ۱ متر، بیشینه سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت، حداکثر ارتفاع پروازی ۱۵ هزارپا، مداومت پروازی ۵ ساعت است. همچنین ابابیل-۳ می‌تواند محموله‌هایی تا وزن ۴۰ کیلوگرم را حمل کند که حداکثر وزن آن هنگام برخاستن را به ۲۵۵ کیلوگرم خواهد رسید.

برد ابابیل-۳ در حالت ارسال آنلاین اطلاعات ۲۰۰ کیلومتر و در حالت آفلاین بیش از این مقدار است. البته در سال‌های اخیر برخی از نمونه‌های به روز شده این پهپاد به قابلیت ارسال آنلاین اطلاعات تا برد ۲۵۰ کیلومتر نیز دست یافته‌اند.

این پهپاد را می‌توان یکی از بدون سرنشین های ایرانی با قابلیت انعطاف عملیاتی بسیار بالا برشمرد، چراکه امکان فرود هم با استفاده از چتر و هم با استفاده از ارابه فرود را دارد و از سویی برای برخاستن نیز می‌تواند از باند پروازی تیک‌آف کند و یا توسط پرتابگر در مناطقی که باند پروازی وجود ندارد، به پرواز درآید.

ابابیل-۳ پیش‌تر بعنوان یک پهپاد شناسایی، تصویربرداری و حامل پادهای جنگ الکترونیک شناخته می‌شد، اما در مردادماه سال جاری با رونمایی از بمب‌های سری جدید قائم و انتشار تصاویری از بکارگیری و نصب این بمب‌ها بر روی این پهپاد، ابابیل-۳ نیز به جرگه پهپادهای رزمی ایران پیوست.

 پهپاد ابابیل-۳ مسلح به بمب قائم

بمب‌های سری جدید قائم که بر روی پهپاد ابابیل-۳ نصب شده است، با استفاده از جستجوگرهای لیزری، پردازش تصویری و فروسرخ، و همچنین افزایش مساحت بالک‌های کنترل کننده که نقش زیادی در پایداری حین پرواز بمب خواهد داشت، دقتی در حدود نیم متر دارند که برای انهدام اهداف دریایی مانند ناو و حتی قایق‌های کوچک نیز کاربرد دارد.

بمب‌های سری قائم به صورت عمومی ۶ کیلومتر برد دارند و سرجنگی آنها نیز از ۱.۷ کیلوگرم مواد منفجره و ۵۰۰ ترکش تشکیل شده است. سرعت پرواز این بمب به سمت هدف ۳۱۰ متر بر ثانیه است و طول و قطر آن نیز به ترتیب ۱۱۶ و ۱۵ سانتیمتر است.

 بمب‌های سری قائم

نمونه‌های اولیه این پهپاد پیش از این نیز در اختیار نیروی هوایی ارتش قرار داشت که در پایگاه‌ها جنوبی نیروی هوایی به منظور اجرای ماموریت‌های شناسایی استفاده می‌شد، اما با نمایش نمونه جدیدی و مسلح این پهپاد در پایگاه هوایی شهید یاسینی، به نظر می‌رسد که بهره‌برداری از قابلیت‌های رزمی پرنده‌های بدون سرنشین در کنار جنگنده بمب افکن‌ها، در دستور کار این نیرو قرار گرفته است.

کمان-۱۲ نخستین پهپاد رزمی نیروی هوایی است که پیش‌تر رونمایی و خط تولید آن افتتاح شد. کمان-۱۲ با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و مداومت پروازی ۱۰ ساعت قابلیت برخاست از باندهایی با حداقل طول ۴۰۰ متر را دارد. این پهپاد شعاع عملیاتی ۱۰۰۰ کیلومتری دارد و تا ۱۰۰ کیلوگرم محموله را می‌تواند حمل کند.

 پهپاد کمان

سلاح کمان-۱۲ نیز موشک سوخت مایع اخگر است که با سر جنگی ۷ کیلوگرمی و بهره گیری از یک موتور میکروجت درون موشک، در هنگام اصابت بیش از ۶۰۰ کیلومتر سرعت دارد و برد آن ۳۰ کیلومتر است.

موشک اخگر

تسلیح پهپادهای نیروی هوایی ارتش از جمله ابابیل-۳ به بمب‌های دقیق و هوشمند و استقرار آنها در پایگاه‌های جنوبی کشور و در سواحل خلیج فارس، اقدامی موثر و آرایش رزمی جدیدی از پهپادهای ایرانی برای افزایش توان رزمی و بازدارندگی کشور و از سویی دارای معنای خاص برای بیگانگان و آمریکایی‌های مستقر در خلیج فارس است چراکه پهپادهای مسلح ایرانی می‌تواند یکی از جدی‌ترین تهدیدات ناوگان بیگانه حاضر در خلیج فارس در صورت بروز هرگونه رویارویی باشد.

انتهای پیام/

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: ارتش , خلیج فارس , شهید , پهپاد
[ پنج شنبه 14 آذر 1398 ] [ 9:42 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

شرط جدید برای دریافت کارت پایان خدمت سربازی

سخنگوی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیرو‌های مسلح اعلام کرد که از سال ۱۴۰۱ صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن حداقل یک مهارت برای سربازان انجام نخواهد شد.شرط جدید برای دریافت کارت پایان خدمت سربازی

کمالی همچنین با بیان اینکه طبق چشم‌انداز‌های قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی سربازان نیرو‌های مسلح، تا سال ۱۴۰۰ باید مهارت‌آموزی به تمام سربازان انجام شود، افزود: طبق چشم‌انداز‌های ما تا این سال هر سرباز که از نیرو‌های مسلح خارج می‌شود باید حداقل یک مهارت و گواهی‌نامه مهارتی داشته باشد. در همین راستا نیز روز گذشته فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان اعلام کرد که از سال ۱۴۰۱ صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن مهارت ممنوع می‌شود.

بیشتر بخوانید:شرط جدید برای دریافت کارت پایان خدمت سربازی

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, اخبار اجتماعی, سازمان نظام وظیفه, خدمت سربازی, کارت پایان خدمت
[ پنج شنبه 14 آذر 1398 ] [ 9:40 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

توان ساخت زیردریایی‌های سبک و سنگین را در ارتش داریم

توان ساخت زیردریایی‌های سبک و سنگین را در ارتش داریم ، ناخدای یکم عباس فاضلی‌نیا در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران در گفتگویی، اظهار کرد: سیاست نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران این است که از ظرفیت‌ها و قوای شرکت‌های داخلی در راستای تجهیز و استفاده از پتانسیل شرکت‌ها برای ساخت شناور‌ها استفاده کند.

وی ادامه داد: همه شناور‌های در حال ساخت توسط کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بومی هستند و از ظرفیت‌هایی نظیر سازمان صنایع دریایی و وزارت دفاع بهره می‌بریم.

بیشتر بخوانید:توان ساخت زیردریایی‌های سبک و سنگین را در ارتش داریم



کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, نیروهای مسلح_فناوری های مدرن_, ارتش_ مردمی_انقلابی, نداجا
[ پنج شنبه 14 آذر 1398 ] [ 9:39 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

۳۰ لیدر اصلی اغتشاشات غرب استان تهران دستگیر شدند

 
 

۳۰ لیدر اصلی اغتشاشات غرب استان تهران دستگیر شدند  سردار محسن خانچرلی فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به بازداشت لیدر‌های اصلی اغتشاشات اخیر در غرب استان تهران، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: بازداشت عناصر اصلی اغتشاش و اخلالگران حوادث اخیر که باعث تخریب اموال عمومی و بروز ناامنی در شهرستان‌های غرب استان تهران شده بود، همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران ادامه داد: مأموران انتظامی با کار اطلاعاتی گسترده، ۳۰ نفر از عوامل اصلی و محرک اغتشاشات شهرستان‌های استان تهران را شناسایی کرده و پس از هماهنگی قضایی، متهمان را در عملیات‌های جداگانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید:۳۰ لیدر اصلی اغتشاشات غرب استان تهران دستگیر شدند



کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, اغتشاشات, استان تهران, اغتشاش, اخلالگران
[ یک شنبه 10 آذر 1398 ] [ 7:15 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

دشمن برای جوان ایرانی چه نقشه‌ای کشیده است؟ ‌

صفحه مجازی نوجوان وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای با انتشار عکس نوشته‌ای برگرفته از بیانات رهبرمعظم انقلاب ویژگی‌هایی که باید برای تقویت بنیه معنوی در دشمن برای جوان ایرانی چه نقشه‌ای کشیده است؟‌نوجوانان و جوانان پرورش یابد را مطرح کرد.

در ادامه می‌توانید این عکس نوشته را مشاهده کنید:

دشمن برای جوان ایرانی چه نقشه‌ای کشیده است؟‌

 

 



کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, نوجوانان و جوانان, رهبرمعظم انقلاب
[ یک شنبه 10 آذر 1398 ] [ 7:13 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

ید برای دریافت کارت پایان خدمت سربازی

 

سخنگوی قرارگاه مهارت‌آموزی سرباز

ان نیرو‌های مسلح اعلام کرد که از سال ۱۴۰۱ صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن حداقل یک مهارت برای سربازان انجام نخواهد شد.شرط جدید برای دریافت کارت پایان خدمت سربازی

کمالی همچنین با بیان اینکه طبق چشم‌انداز‌های قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی سربازان نیرو‌های مسلح، تا سال ۱۴۰۰ باید مهارت‌آموزی به تمام سربازان انجام شود، افزود: طبق چشم‌انداز‌های ما تا این سال هر سرباز که از نیرو‌های مسلح خارج می‌شود باید حداقل یک مهارت و گواهی‌نامه مهارتی داشته باشد. در همین راستا نیز روز گذشته فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان اعلام کرد که از سال ۱۴۰۱ صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن مهارت ممنوع می‌شود.

بیشتر بخوانید:شرط جدید برای دریافت کارت پایان خدمت سربازی



کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, اخبار اجتماعی, سازمان نظام وظیفه, خدمت سربازی, کارت پایان خدمت
[ یک شنبه 10 آذر 1398 ] [ 7:11 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

ریایی‌های سبک و سنگین را در ارتش داریم

توان ساخت زیردریایی‌های سبک و سنگین را در ارتش داریم، ناخدای یکم عباس فاضلی‌نیا در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران در گفتگویی، اظهار کرد: سیاست نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران این است که از ظرفیت‌ها و قوای شرکت‌های داخلی در راستای تجهیز و استفاده از پتانسیل شرکت‌ها برای ساخت شناور‌ها استفاده کند.

وی ادامه داد: همه شناور‌های در حال ساخت توسط کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بومی هستند و از ظرفیت‌هایی نظیر سازمان صنایع دریایی و وزارت دفاع بهره می‌بریم.

بیشتر بخوانید:توان ساخت زیردریایی‌های سبک و سنگین را در ارتش داریم

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, نیروهای مسلح_فناوری های مدرن_, ارتش_ مردمی_انقلابی, نداجا
[ یک شنبه 10 آذر 1398 ] [ 7:8 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

شاهد ۱۲۹؛ چشمان تیزبین ایران در غرب آسیا

 
 

فناوری ساخت پهپاد‌ها به قدری گسترش یافته‌اند که به طور گسترده در زمینه‌های مخابرات، ناوبری جهانی، تحقیقات هواشناسی، جغرافیایی و جاسوسی به کار گرفته می‌شوند. پرنده هدایت‌پذیر از دور (پَهپاد) که به آن هواپیمای بدون سرنشین نیز می‌گویند؛ امروزه به قدری گسترش یافته‌اند که به طور گسترده در زمینه‌های مخابرات، ناوبری جهانی، تحقیقات هواشناسی، جغرافیایی و جاسوسی به کار گرفته می‌شوند. در حال حاضر ۳۲ کشور در حال ساخت و گسترش ۲۵۰ مدل پهپادهای اکتشافی هستند. پهپادها انواع مختلفی دارند که عبارتند از پهپاد‌های بسیار کوچک که حتی در حد چند گرم وزن دارند با نام اختصاری MAV، پهپاد‌های منیاتوری که کمتر از ۲۵ کیلوگرم وزن دارند و پهپاد‌های سنگین. البته این سه نوع در دو دسته کلی بال متحرک و بال ثابت تقسیم‌بندی می‌شوند.

شاهد ۱۲۹؛ چشمان تیزبین ایران در غرب آسیا + فیلم و تصاویر

کاربردهای گوناگون هم از دیگر شاخصه‌های تقسیم بندی پهپادها هستند که پهپاد‌های نظامی با امکان حمله به اهداف زمینی یا هوایی، پهپاد‌های تجسسی و جاسوسی، پهپاد‌های پشتیبانی و لجستیکی، پهپاد‌های غیرنظامی و تجاری چهار شاخه اصلی در این تقسیم بندی به شمار می‌رود. نخستین بار که از این محصول استراتژیک در جهان استفاده شد به سال ۱۸۴۹ میلادی در اتریش باز می‌گردد که به مرور و با گذشت زمان به تدریج پیشرفت کرده و به نقطه کنونی رسیده است.

 


 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: شاهد ۱۲۹ چشمان تیزبین ایران در غرب آسیا بومی , پهپاد
[ چهار شنبه 6 آذر 1398 ] [ 13:42 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

امیر سرلشکر موسوی:زمان اخراج بیگانگان از منطقه فرا رسیده است/ اراده لازم برای تحقق راهبرد «مقاومت فع

 

https://aja.ir/Portal/picture/?1646703/%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D9%84%D8%B4%DA%A9%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B3%D9%88%DB%8C

 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بيگانگان نمی‌توانند برای كشورهای منطقه قابل اتكاء باشند، گفت: امنيت تنگه هرمز و خليج فارس، فقط با شكل گيری يک امنيت درون منطقه‌ای ميسر است نه با ائتلاف‌های دروغين، بنابراين وقت آن رسيده كه بيگانگان از منطقه اخراج شوند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی که به منظور بازدید از یگان‌های مختلف ارتش در استان بوشهر به این استان سفر کرده است، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه جوانان ما در سطح بالایی از روحیه و آمادگی قرار دارند، اظهار داشت: شاید در یک شرایط عادی ۳۰ تا ۴۰ سال طول می‌کشید تا به یک سطح این چنینی از تجربه عملیاتی برسند، اما می‌بینیم که جوانان ما مانند مجرّبین عمل می‌کند و از طرف دیگر وقتی کسانی را که سال‌های خدمت بیشتری را سپری کرده‌اند، می‌بینیم به دلیل اینکه در مقابل تهدیدات، دائم خود را در سنگر می‌بینند یک نشاط جوانی در وجود آنها مشاهده می‌کنیم

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: ف کل آجا امیر سرلشکر موسوی نظامی

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 6 آذر 1398 ] [ 13:40 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: ملت عراق و ایران تحت تاثیر تفرقه افکنی دشمنان قرار نمی‌گیرند

 

https://aja.ir/Portal/picture/?1646357/%D8%AD%D8%AC%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%AD%D8%B3%D9%86%DB%8C

 

حجت الاسلام محمد حسنی با اشاره به اقدامات آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه برای ایجاد نفرت میان ملت ایران و عراق گفت: ملت عراق و ایران بسیار حکیمانه، باهوش و خردمندانه حرکت می‌کنند و تحت تاثیر این تفرقه افکنی‌ها قرار نمی گیرند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درباره آغاز هفته وحدت و تفرقه افکنی دشمن در میان کشورهای اسلامی گفت: با تمام توطئه‌هایی که دشمن از گذشته به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی به کار برده، به لطف خدا موفقیت‌های آن‌ها در این زمینه بسیار کم بوده است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درباره دلایل شکست توطئه‌های دشمن در ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی یادآور شد: محور مقاومت یکی از دلایل شکست دشمن در توطئه‌های تفرقه افکنی میان کشورهای مسلمان است. زمانی حتی دو کشور برای مقاومت کردن به توافق نمی رسیدند اما اکنون به لطف خدا چند کشور مقتدر و توانمند اسلامی در بحث محور مقاومت با هم افزایی حداکثری کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که ما در تحقق اهداف وحدت موفق بوده‌ایم و دشمن در پیاده کردن نقشه‌های خود ناکام مانده است.

حجت الاسلام محمد حسنی تاکید کرد: البته این موضوع بدان معنا نیست که دشمن از نقشه‌ها و توطئه‌های خود در تفرقه‌افکنی میان امت اسلامی و به خصوص کشورهای مسلمان و همسایه ما دست برداشته است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به اقدامات اخیر دشمن گفت: اخیرا آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه به شدت برای ایجاد نفرت میان ملت ایران و عراق فعال شده‌اند اما ملت عراق و ایران بسیار حکیمانه، باهوش و خردمندانه حرکت می‌کنند و تحت تاثیر این تفرقه افکنی‌ها قرار نمی گیرند. ممکن است توطئه‌ها مانند شعله آتش، مقداری جان بگیرد اما به زودی آتش‌های فتنه اختلاف‌افکنی میان ایران و عراق فروکش می‌کند.

وی با اشاره به برخی ناآرامی ها در عراق بیان کرد: آنچه در عراق اتفاق افتاده است، ربطی به ملت اصیل عراق ندارد. این افراد عده‌ای نفوذی و دست نشانده اجانب و بیگانگان هستند. متن جامعه ملت عراق حسینی هستند و حسینیان عراقی با حسینیان ایرانی هم‌زبان، هم‌فکر، هم‌صدا، همراه و هم‌آرمان هستند

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ملت عراق و ایران سیاسی نظامی
[ چهار شنبه 6 آذر 1398 ] [ 13:38 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

ناوشکن دماوند به زودی تحویل نداجا می‌شود/ آماده کمک به خودروسازان هستیم

به مردم یمن صرفاً کمک مستشاری می‌کنیم/ آماده کمک به خودروسازان هستیم امیرسرتیپ حاتمی وزیر دفاع صبح دیروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش خبرنگار ، مبنی بر اینکه با توجه به اقدامات نیروهای مسلح در تولید خودروهای نظامی همچون «کیان» آیا درخواستی از سوی دو شرکت خودروسازی کشور همچون ایران خودرو و سایپا برای همکاری در تولید قطعات و غیره با توجه به شرایط تحریم داشته‌اند یا خیر؟ اظهار داشت: ما خودروی نظامی برای نیروهای مسلح می‌سازیم اما خودروی شخصی نمی‌سازیم، بنابراین با توجه به این تکنولوژی که در اختیار داشتیم به عزیزان خودروساز گفتیم هر جا که شرکت‌های خارجی رفته‌اند و فناوری را به خاطر تحریم‌ها با خود برد که تولید شما را با مشکل مواجه کرد ما آماده‌ایم که کمک کنیم تا شما به آن تکنولوژی برسید و تولید را حفظ کنید.

وی افزود: در این روند ما امروز همکاری بسیار خوبی را با هر دو خودروساز بزرگ کشور همچون ایران خودرو و سایپا داریم و امروز طبق اخباری که بنده دارم تعداد تولید خودروسازان ما خوب است و بحمدالله تحریم باعث شد که مقدار زیادی از قطعات و اقلام مهم داخلی شود که بخشی از این قطعات را صنایع دفاعی کشور می‌سازد.

وزیر دفاع در پاسخ به این پرسش که یعنی وزارت دفاع بخشی از قطعات را برای شرکت‌های خودروسازی کشور می‌سازد؟ گفت: بله، همین‌گونه است ما در تولید قطعات به شرکت‌های خودروسازی کشور کمک می‌کنیم.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه ناوشکن دماوند آماده شده و به زودی به دریای خزر و نیروی دریایی ملحق خواهد شد، گفت: ما فردا یک کار جدیدی را به مردم ایران ارائه خواهیم کرد و ما دارای مجموعه‌ای هستیم که به معنای واقعی کلمه گمنام است و آنها جنگ مبارزه با مین را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: کشور ما سال‌های نه چندان دور آلوده‌ترین کشور در حوزه مین بود و وضعیت قرمز داشت بنابراین مجموعه همکاران ما در مرکز مین‌زدایی صورت دادند و بحمدالله امروز بخش اعظم سرزمین پاک و مقدس ما از لوث وجود مین‌های دشمن پاکسازی شده است. البته بخشی از کار مانده و این با قوت ادامه پیدا می‌کند، ما در این خصوص فردا گزارش مفصلی را به مردم شریف ایران ارائه می‌کنیم.

وزیر دفاع به ارائه توضیحات بیشتری در مورد ناوشکن دماوند پرداخت و گفت: ناوشکن دماوند چندی پیش با حادثه مواجه شد و دماوندی که در یک دوره طولانی ساخته شده بود، الان یک دماوند جدید است، یعنی اورهال نشده است به عبارتی در یک زمان بسیار کوتاه‌تر از دماوند نخست ما این دماوند را ساختیم که آماده شده و تجهیز می‌شود و به زودی به نیروی دریایی عزیزمان ملحق می‌‌شود. 

امیر سرتیپ حاتمی همچنین در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ارسال موشک‌های دوربرد ایران به یمن گفت: مردم یمن ملتی باهوش، مقاوم و توانمند هستند و آنچه که تا به امروز استفاده کردند نوآوری‌های خودشان بوده است. 

وی افزود: کمک‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در واقع انجام می‌دهد در حد کمک‌های مستشاری به عنوان ملتی که تحت ظلم شدید قرار گرفته است. حق و حقوق ملت یمن ضایع شده و تعداد زیادی تلفات انسانی در اثر محاصره و تهاجمات مختلف وارد شده است بنابراین ما به مردم یمن صرفاً کمک مستشاری می‌کنیم. 

انتهای پیام/

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: امیر سرتیپ حاتمی , خودروسازان , ناوشکن , نیرو های مسلح , وزیر دفاع
[ چهار شنبه 6 آذر 1398 ] [ 13:37 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

سرلشکر موسوی از مواضع پدافندی نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد

سرلشکر موسوی از مواضع پدافندی نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده آجا در ادامه بازدید از یگان‌های ارتش در بوشهر از انواع مواضع پدافندی مستقر در سواحل خلیج‌فارس از جمله تجهیزات پدافندی تاسیسات نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد.

سرلشکر موسوی، در این بازدید آمادگی‌های روحی و رزمی و قابلیت‌های تاکتیکی و عملیاتی یگان‌ها و ایستگاه‌های موشکی و راداری نیروی پدافند هوایی ارتش را مورد ارزیابی قرار داد.

بیشتر بخوانید:سرلشکر موسوی از مواضع پدافندی نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد



کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش_مردمی_انقلابی, مقتدر_ سرلشکر موسوی
[ چهار شنبه 6 آذر 1398 ] [ 13:34 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

رهبر انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری:

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه وعده‌های اروپا ‌پوچ است، فرمودند: راه تعامل با اروپا باز است، اما مطلقا نباید به کشورهایی که دشمنی علنی می‌کنند اعتماد کنیم.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار منتخبان ملت در مجلس خبرگان ضمن ارائه تحلیل جامع از شرایط کشور و گسترش شعار‌ها و اقتدار انقلابی و سیاسی نظام جمهوری اسلامی و امتداد آن در منطقه، بهره‌گیری از درس‌های دوران دفاع مقدس و تعمیق آن را در جامعه بسیار ضروری و مهم خواندند و تأکید کردند: لازمه و اساس استمرار پیشرفت کشور، «توکل بر خدا»، «ایستادگی و مقاومت»، «امید به آینده»، «اعتماد به جوانان به‌ویژه جوانان انقلابی»، «وحدت و انسجام آحاد مردم به‌خصوص در میان نیرو‌های انقلاب»، «حمایت واقعی از تولید داخلی» و «قطع امید کامل از بیگانگان» است.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای این دیدار با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با اشاره به درس‌های این دوران درخشان و لزوم گسترش و تعمیق این درس‌ها در جامعه افزودند: توکل امام (ره) به خداوند متعال در زمان آغاز جنگ و در طول هشت سال دفاع مقدس، به‌رغم همه مشکلات و کمبود‌ها و فشارها، یک موضوع شگفت‌آور بود که باید این توکل امروز نیز در همه عرصه‌ها وجود داشته باشد.

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: رهبر انقلاب خبرگان

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 9 آبان 1398 ] [ 11:29 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

ناوگروه شصت و سوم نیروی دریایی ارتش پس از ۱۰۰ روز ماموریت در بندر عباس پهلو گرفت

ناوگروه شصت و سوم نیروی دریایی ارتش پس از ۱۰۰ روز پهلو گرفت

 آیین استقبال از ناوگروه شصت و سوم اطلاعاتی رزمی نیروی دریایی با حضور امیر دریادار دوم تاشک، فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب و جمعی از خانواده ها در اسکله منطقه یکم امامت این نیرو در بندرعباس برگزار شد.

امیر دریادار دوم تاشک با اشاره به اینکه ناوگروه شصت و سوم  ارتش بعد از طی ۱۵۰۰۰ مایل دریایی و گذشت ۱۰۰ روز دریانوردی توانست با افتخار پرچم جمهوری اسلامی ایران را در آب های آزاد و بین المللی به اهتزاز درآورد و به کشور بازگردد، گفت: یکی از مولفه های افزایش توان زرم ایجاد عمق راهبردی است که این دریانوردی ها  باعث افزایش عمق راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی با تاکید بر اینکه خانواده های کارکنان نیروی دریایی ارتش در موفقیت و پیشرفت این نیرو نقش تاثیرگذار و پررنگی دارند، افزود: با توجه به اینکه دشمن امروزه با تهاجم فرهنگی، نسل جوان و خانواده ها را نشانه گرفته است، همه کارکنان موظفند، همانطور که با انجام ماموریت های خود از  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محافطت می کنند از کانون گرم خانواده های خود نیز پشتیانی و مراقبت کنند.

بر اساس این گزارش؛ شصت و چهارمین ناوگروه اطلاعاتی-رزمی نیروی دریایی ارتش متشکل ناوشکن الوند و ناو پشتیبانی بندرعباس برای انجام ماموریت دریانوردی عازم دریاهای آزاد و بین المللی شد.

انتهای پیام/

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: ارتش , الوند , دریانوردی , ناو , نیرو_دریایی
[ پنج شنبه 9 آبان 1398 ] [ 11:28 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

شایعه تا واقعیت حضور تک‌تیرانداز ایرانی در اعتراضات عراق + فیلم

 

روز سه‌شنبه هفتم آبان، کلیپی را در فضای مجازی منتشر کردند که در آن مدارک یک ایرانی نشان داده و ادعا می‌شود وی تک‌تیرانداز ایرانی است و برای کشتن نیروهای معترض عراقی به این کشور سفرکرده است، این در حالی است که آرمین نوری جوان کارگر ایرانی و اصالتاً اهل شهرستان رشت در استان گیلان است و هم‌اکنون در رشت و در کنار خانواده خود زندگی می‌کند.

آرمین ۳۳ ساله که سال گذشته و امسال برای انجام کارهای ساختمانی به بغداد، پایتخت عراق سفرکرده بود، صبح امروز با تماس مکرر دوستان و خانواده و نیز رسانه‌ها، متوجه می‌شود که در فضای مجازی از وی به‌عنوان تک‌تیرانداز ایرانی حاضر در عراق یاد می‌کنند.آرمین در گفت‌وگو با خبرنگار  می‌گوید در تاریخ ۹ مهرماه برای انجام کار به بغداد سفرکرده بود و مشغول کار، بر روی چند ساختمان در بغداد بود که تظاهرات و اغتشاشات در عراق شدت گرفت، در بحبوحه همین شلوغی‌ها بود که برخی از نیروهای ایرانی که برای کار به عراق رفته بودند تصمیم به بازگشت می‌گیرند.

این کارگر ساختمانی در باره بازگشت خود اینگونه می‌گوید که باعجله در حال بازگشت از بغداد به گیلان بودند که تعدادی از مدارک خود ازجمله چند کارت‌بانکی و کارت ملی خود و نیز کارت فروشگاهی که از آن خرید می‌کرده را در همان ساختمان جا می‌گذارند، کارت‌هایی که در کلیپ منتشرشده مدعی می‌شوند متعلق به یک نیروی نظامی ایرانی از مشهد است و برای انجام مأموریت یعنی کشتن نیروهای معترض در اغتشاشات اخیر به عراق آمده است.وی هم‌اکنون در شهرستان رشت سکونت دارد و می‌گوید پیشه‌اش او را وادار به سفرهای متعدد می‌کند و سفر به عراق در سال گذشته و امسال نیز برای کار بوده و اگر دلیلی جز این داشت و یک نیروی نظامی بود که برای کشتن مردم معترض به عراق رفته بود تمامی مدارک و مشخصات اصلی خود را همراه خود نمی‌برد.

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: تک‌تیرانداز ایرانی شایعه واقعیت
[ پنج شنبه 9 آبان 1398 ] [ 11:26 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

منه‌ای، فرمانده کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاههای ارتش

هفدهمین مراسم مشترک دانش‌آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه مورخ ۹۸/۰۸/۰۸ با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) برگزار شد.

آیت الله خامنه ای در ابتدای ورود به میدان با حضور بر مزار شهیدان و قرائت فاتحه، یاد و خاطره مدافعان فداکار اسلام و میهن را گرامی داشتند.

فرمانده کل قوا سپس از یگانهای مستقر در میدان سان دیدند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین همچنین جانبازان سرافراز حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند.

آیت الله خامنه‌ای سپس در سخنانی، حفظ امنیت را مسئولیت مقدس و حساس نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برشمردند و با اشاره به طراحی دشمنان برای سلب امنیت از برخی کشورهای منطقه، گفتند: دلسوزان عراق و لبنان بدانند اولویت اصلی آنان، علاج ناامنی است و مردم این کشورها نیز بدانند مطالبات بحق آنها فقط در چارچوب ساختارهای قانونی قابل تامین است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین بار دیگر مسئولان و مؤثران فکری و همچنین آحاد ملت را به هوشیاری در قبال تلاش برای تخریب محاسباتی آنان فراخواندند و تنها راه مقابله با آن را بصیرت دانستند و چند نکته مهم را نیز گوشزد کردند: باید به آینده و تحقق وعده های الهی امیدوار بود، نباید به دشمن اعتماد کرد، از تحرکات دشمن نباید لحظه ای غفلت کرد، به پیروزی ها غرّه نشویم، و نیروهای مسلح باید آمادگی لازم برای مقابله با فتنه را داشته باشند.

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: مراسم دانش آموختگی افسری

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 9 آبان 1398 ] [ 11:23 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

نیروهای مسلح راه مجاهدت و مقاومت را برگزیده‌اند

 

نیروهای مسلح راه مجاهدت و مقاومت را برگزیده‌اندامیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش صبح امروز در هفدهمین مراسم مشترک دانش‌آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور حضرت امام خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) برگزار شد، با تأکید بر آمادگی کامل جوانان مؤمن و پر انگیزه ارتش برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ارتش مبتنی بر آموزه‌های قرآنی، در مقابل دشمنان مقتدرانه و در کنار مردم فداکارانه ایستاده است.

سرلشکر موسوی افزود: نسل جوان ارتش با بصیرت، احساس مسئولیت، ایثار و دست در دست برادران خود در سپاه، راه مجاهدت و مقاومت را برگزیده و آماده جانفشانی در هر زمان و مکان و در هر سطحی هستند.

امیر سرتیپ دوم «ساعدی» فرمانده دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) نیز در این مراسم گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های تحصیلی و تربیتی دانشگاه بیان کرد.

در این مراسم تعدادی از فرماندهان، روحانیون، استادان و دانش‌آموختگان نمونه ارتش، جوایز خود را از دست فرمانده کل قوا دریافت کردند و نمایندگان دانشجویان و دانش‌آموختگان نیز درجه و سردوشی دریافت کردند.

اعطای پرچم و قرائت خطابه توسط دانشجویان قدیم و جدید و اجرای رزمایش میدانی «طلوع خورشید قائم» از دیگر برنامه‌های مراسم امروز در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) بود.

همچنین یگان‌های حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند و همزمان عملیات اعتماد به‌نفس اجرا شد.

انتهای پیام/

 

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: ارتش , سرلشکر موسوی , گام دوم انقلاب
[ پنج شنبه 9 آبان 1398 ] [ 11:22 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

خط تولید جت

[ پنج شنبه 9 آبان 1398 ] [ 11:20 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

نقش‌آفرینی ارتش سیاست‌های آمریکا در منطقه را پایان می‌دهد

نقش‌آفرینی ارتش سیاست‌های آمریکا در منطقه را پایان می‌دهد

ولایتمداری ارتش جزو صفات برجسته ارتش است حجت الاسلام عباس محمد حسنی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی-سیاسی ارتش  به مناسبت سالروز تأسیس این سازمان در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت ایام منتهی به اربعین حسینی (ع) و آرزوی سلامتی برای زائران ایشان گفت: در آستانه ۲۴ مهر ماه و سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی هستیم که ۴۰ سال پیش به پیشنهاد آیت‌الله خامنه‌ای و تصویب امام خمینی به وجود آمد.

بیشتربخوانید:نقش‌آفرینی ارتش سیاست‌های آمریکا در منطقه را پایان می‌دهد

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش_مردمی_انقلابی, مقتدر, نماز جمعه تهران, ارتش
[ پنج شنبه 9 آبان 1398 ] [ 11:17 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

ناوشکن جماران؛ غولِ ایرانی در آب‌های بین‌المللی

نیروی دریایی در تمام دنیا به عنوان بازوی محوری هر کشور برای حفظ منافع در آب‌های سرزمینی و فرا سرزمینی محسوب می‌شود و از این رو همواره نیرویی تجهیزات محور است که به سلاح‌های به‌روز نیاز دارد.

با پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ و خروج مستشاران خارجی، تمامی تجهیزات و ادوات نیرو‌های ارتش زمین‌گیر شد، اما مدتی طول نکشید که جوانان ایرانی دست به کار شدند و در اقدامی که تعجب جهان را برانگیخت؛ توانستند سلاح‌ها را به چرخه عملیات باز گردانند که یکی از این موارد در نیروی دریایی رخ داد.

ناوشکن جماران؛ غول ایرانی در آب‌های بین‌المللی/ ترس ناو آمریکایی از ناوشکن ایرانی

جمهوری اسلامی ایران هم که از این قاعده مستثنی نبوده و با وجود فشار‌هایی که دشمن از ابتدای انقلاب تا امروز وارده کرده توانسته توانایی بالایی در حوزه دریایی بدست آورد و انواع شناور‌های سطحی و زیر سطحی، هواناوها، مین‌هایی دریایی و تجهیزات مورد نیاز خود را به صورت کاملا بومی ساخته و به کار بگیرد و نیرویی که روزی بخاطر ساده‌ترین وسایل به غرب وابسته بود را به نیرویی کاملا خودکفا تبدیل کرد.

بیشتربخوانید:  غولِ ایرانی در آب‌های بین‌المللی

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش_مردمی_انقلابی, مقتدر
[ پنج شنبه 9 آبان 1398 ] [ 11:14 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

از دست‌های پشت پرده تا نقش معصی علینژاد در اعتراضات لبنان/ ناامنی‌های منطقه را چه کسانی کارگردانی می

تظاهرات لبنان  لبنان چند روزی است که دستخوش ناآرامی‌های داخلی شده است. معترضان به وضعیت اقتصادی و سیاست‌های نادرست اتخاذی از سوی دولت این کشور، به خیابان‌ها آمده و با سردادن شعار، خواستار اصلاحات لازم در تصمیمات و قوانین شدند. فساد اداری و اقتصادی باعث شده قدرت و توان مالی مردم لبنان تا حد زیادی ضعیف شود و از سوی دیگر جناح‌های سیاسی پس از سهم‌خواهی به دنبال آن هستند تا بتوانند اراده و سیاست خود را بر مردم لبنان تحمیل کنند. در وضعیت فعلی آنچه موجب شده مردم این کشور به خیابان‌ها بیایند تنها بحث فساد سیستماتیک نیست بلکه سهم‌خواهی طیف‌های مختلف سیاسی در لبنان است که سبب به وجود آمدن مافیای مختلفی در عرصه صنعت، تجارت و حتی زیرساخت‌های حیاتی این کشور شده است.

دومینوی مشکلات لبنان از چه زمان به راه افتاد؟

بیشتر بخوانید:ناامنی‌های منطقه را چه کسانی کارگردانی می‌کنند؟


برچس

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, لبنان, شبکه های اجتماعی, ناامنی‌های منطقه
[ پنج شنبه 9 آبان 1398 ] [ 11:13 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

تصویربرداری پهپاد مهاجر ۴ از ناو آمریکایی

پهپادی که آبروی ترامپ و ارتش آمریکا را برد/ مهاجر‌های ۳ و ۴؛ پهپاد‌هایی که خواب را از چشم دشمنان ربودند

دانش ساخت و طراحی پرنده هدایت‌پذیر از دور (پَهپاد) که به آن هواپیمای بدون سرنشین نیز می‌گویند؛ امروزه به قدری گسترش یافته‌ که به طور گسترده در زمینه‌های مخابرات، ناوبری جهانی، تحقیقات هواشناسی، جغرافیایی و جاسوسی به کار گرفته می‌شود.

در حال حاضر ۳۲ کشور در حال ساخت و گسترش ۲۵۰ مدل پهپاد‌های اکتشافی هستند.

تصویربرداری پهپاد مهاجر ۴ از ناو آمریکایی + فیلم و تصاویر

 

 

کد هدایت به بالا


[ پنج شنبه 9 آبان 1398 ] [ 11:12 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

شکست محور غربی در برابر مقاومت؛ عامل خشونت اعتراضها

عراق این روزها صحنه تطاهرات مردمی است که به مفاسد اقتصادی، اداری و مالی و نیز فقدان عدالت اجتماعی و بیکاری جوانان اعتراض دارند.

شکست محور غربی مقابل محور مقاومت عامل خشونت در اعتراضات عراق است/ منشأ تظاهرات لبنان و عراق یکی استعلی‌رغم آنکه مقامات عراقی اعم از رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس پارلمان این کشور بر حق مردم در برپایی تظاهرات مسالمت‌آمیز و مطالبه حقوق خود تاکید کرده‌اند و مردم نیز به دنبال تحقق خواسته‌های خود از همین طریق هستند، اما در این بین گروه‌هایی به صورت سازمان یافته و تحت حمایت و هدایت برخی طرف‌های سیاسی در داخل و نیز کشورهای متخاصمی مانند آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی ورژیم صهیونیستی سعی در به آشوب کشاندن اعتراضات مردمی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:دخالت آمریکا، اسرائیل و عربستان در تظاهرات عراق

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, اعتراضات عراق, عراق, آمریکا, اسرائیل
[ پنج شنبه 9 آبان 1398 ] [ 11:12 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

ناوگروه شصت و سوم نیروی دریایی ارتش پس از ۱۰۰ روز ماموریت در بندر عباس پهلو گرفت

 
 

ناوگروه شصت و سوم نیروی دریایی ارتش پس از ۱۰۰ روز پهلو گرفت  آیین استقبال از ناوگروه شصت و سوم اطلاعاتی رزمی نیروی دریایی با حضور امیر دریادار دوم تاشک، فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب و جمعی از خانواده ها در اسکله منطقه یکم امامت این نیرو در بندرعباس برگزار شد.

امیر دریادار دوم تاشک با اشاره به اینکه ناوگروه شصت و سوم  ارتش بعد از طی ۱۵۰۰۰ مایل دریایی و گذشت ۱۰۰ روز دریانوردی توانست با افتخار پرچم جمهوری اسلامی ایران را در آب های آزاد و بین المللی به اهتزاز درآورد و به کشور بازگردد، گفت: یکی از مولفه های افزایش توان زرم ایجاد عمق راهبردی است که این دریانوردی ها  باعث افزایش عمق راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

بر اساس این گزارش؛ شصت و چهارمین ناوگروه اطلاعاتی-رزمی نیروی دریایی ارتش متشکل ناوشکن الوند و ناو پشتیبانی بندرعباس برای انجام ماموریت دریانوردی عازم دریاهای آزاد و بین المللی شد.

انتهای پیام/


 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش_مردمی_انقلابی, مقتدر
[ پنج شنبه 9 آبان 1398 ] [ 11:11 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

تحریم‌ها سرعت رشد ما را بیشتر می‌کنند

 امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پیشرفت‌های متعددی که در صنعت هوایی صورت گرفته است، گفت: ما در صنعت هوایی حرکت بسیار خوبی را برای رشد و توسعه فناوری هوایی آغاز کرده‌ایم که ساخت جنگنده «کوثر» و جت آموزشی «یاسین» نمونه‌هایی از این پیشرفت‌ها محسوب می‌شود.

او افزود: قطعاً در آینده شاهد موفقیت‌هایی بزرگتر خواهیم بود؛ چراکه راه برای ما باز شده است و دیگر هیچ مانعی برای پیشرفت و تعالی در حوزه فناوری هوایی برای ما وجود ندارد و این حرکت رو به جلو به طور مستمر ادامه خواهد یافت.


برچسب‌ها: ا

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: خبار روز, ارتش_مردمی_انقلابی, مقتدر_نیروی هوایی, ارتش جمهوری اسلامی ایران, امیرنصیرزاده
[ پنج شنبه 9 آبان 1398 ] [ 11:9 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

هر آنچه كه بايد درباره پياده روي اربعين بدانيد

سعي كنيد وسايل كم وزني را با خود حمل كنيد. نيازي به همراه داشتن غذا يا آب نيست چون مقدار زيادي غذا و آب در مسير موجود است. صرفا مقداري خشكبار مانند پسته، بادام، انجير خشك، برگه زردآلو بهمراه داشته باشيد.
کد خبر: ۶۴۷۷۳
۱۱:۳۷ - ۲۴ آذر ۱۳۹۲

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از حج، امام جعفر صادق عليه السلام مي‌فرمايند: اگر يكي از شيعيان ما به زيارت امام حسين عليه السلام برود، باز نميگردد؛ در حالي كه تمام گناهانش بخشوده شده است. براي هر قدمي كه برميدارد، هزار ثواب برايش نوشته مي‌شود، هزار گناه فراموش مي‌شود و هزار مرتبه جايگاهش بالا برده مي‌شود. (بحارالانوار، جلد ۱۰۱، صفحه ۲۵)

راهنماي سفر پياده كربلا در راه امام حسين (عليه السلام): ميليون‌ها نفر به قصد زيارت قبر امام حسين (عليه السلام) با پاي پياده به سمت كربلا حركت ميكنند! اگه شما هم علاقه مند هستيد كه به اين سفر ملحق شويد اين راهنما را بخوانيد تا بدانيد كه چگونه ميتوانيد اين سفر پياده از نجف تا كربلا را طي كنيد.

اطلاعات ضروري

ميزان مسافت: ۸۰ كيلومتر

تعداد ستون‌ها: ۱۴۵۲ ستون

فاصله بين هر ستون: ۵۰ متر (۲۰ستون =۱ كيلومتر)

زمان لازم براي پياده روي كل مسير: ۲۰ تا ۲۵ ساعت (متوسط روزي ۷ تا ۸ ساعت) زمان تخميني سفر پياده: ۲ تا ۳ روز

بهترين زمان شروع سفر: ۱۶صفر

انتظار مي‌رود در اين تاريخ سفر تمام شود: ۱۸ صفر

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اربعین پیاده روی امام حسین

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 17 مهر 1398 ] [ 9:31 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

آسمان امنِ کشور با فانتوم‌های نیروی هوایی ارتش

جنگنده شکاری بمب افکن اف-۴ مشهور به فانتوم نوعی از هواپیماهای جنگنده بمب‌افکن دو سرنشینه و دو موتوره مافوق صوت و دوربرد هستند که توانایی عملیات در همه شرایط آب‌وهوایی را دارند. از فانتوم به عنوان یکی از بهترین جنگنده‌های سده بیستم میلادی نام برده می‌شود.

مسئولان نیروی هوایی ارتش پیش از انقلاب هم به علت قابلیت‌های ذکرشده نسبت به سفارش و خرید این جنگنده اقدام کردند. البته تعداد دقیق فانتوم‌های تحویل شده به ایران از سوی آمریکا دقیقاً مشخص نیست. اما براساس یکی از برآوردها، نیروی هوایی ایران ۲۲۵ فروند فانتوم سفارش داد که شامل F-۴D، F-۴E، RF-۴E هستند که به ایران تحویل داده شده‌ است. نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تعداد خرید این جنگنده رتبه دوم را در جهان دارد. این جنگنده در دوران دفاع مقدس هم یکی از پرافتخارترین جنگنده‌های کشورمان بود که شهید دوران، شهید یاسینی از مشهورترین خلبانان آن هستند که هر کدام به ترتیب سه و یک شکار موفق را در دوران دفاع مقدس ثبت کرده‌اند.

1

این زحمات تنها نشان‌دهنده گوشه‌ای از فعالیت‌های شبانه روزی متخصصان فنی و مهندسی ارتش به خصوص نیروی هوایی است که ما در اینجا بخشی از آن را برای شما شرح دادیم.

بیشتر بخوانید:آسمان امنِ کشور با فانتوم‌های نیروی هوایی ارتش + تصاویر



کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش, نیروی هوایی, نیروی هوایی ارتش
[ چهار شنبه 17 مهر 1398 ] [ 9:29 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

چگونه ایران به یک قدرت موشکی تبدیل شد؟

  ایران یکی از قدرتمندترین صنایع موشکی جهان را در اختیار دارد و برای به دست آوردن چنین قدرتی مسیر پر فرازونشیبی را طی کرده است.

 

 

 

 

چگونه ایران به یک قدرت موشکی تبدیل شد؟ + فیلم


 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, بمباران, جنگ, سردار سلیمانی
[ چهار شنبه 17 مهر 1398 ] [ 9:28 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

چگونه ایران به یک قدرت موشکی تبدیل شد؟

  ایران یکی از قدرتمندترین صنایع موشکی جهان را در اختیار دارد و برای به دست آوردن چنین قدرتی مسیر پر فرازونشیبی را طی کرده است.

 

 

 

 

چگونه ایران به یک قدرت موشکی تبدیل شد؟ + فیلم


 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, بمباران, جنگ, سردار سلیمانی
[ چهار شنبه 17 مهر 1398 ] [ 9:28 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

دست‌های پشت پرده برای شکرآب کردن رابطه ایران و عراق

 
 

.

اربعین

  این روز‌ها در آستانه راهپیمایی بزرگ اربعین و نا‌آرامی‌های مشکوک برخی از شهرهای عراق، افکار عمومی دو کشور ایران و عراق آماج حملات گسترده رسانه‌ای و شبکه‌های مجازی است که مردم دو کشور را به دشمنی، کینه‌توزی و نفرت پراکنی علیه مردم کشور مقابل فرا می‌خوانند.

به تازگی ویدئویی ساختگی و تحریف شده توسط آتش افروزان نا آرامی‌ها و شلوغی‌های اخیر عراق با هدف ایجاد دشمنی میان ملت ایران و عراق در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

بیشتربخوانید»دست‌های پشت پرده برای شکرآب کردن رابطه ایران و عراق دست به دامن دروغ شدند + فیلم و عکس


 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, اربعین, پیاده روی اربعین, عراق
[ چهار شنبه 17 مهر 1398 ] [ 9:27 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

شیعه اگر پیاده هم راه برود، باز قوی‌تر از هر ارتش و سرویس اطلاعاتی است + عکس

 
 

مهدی محمدی

 مهدی محمدی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در توئیتر نسبت به ناآرامی‌ها و آتش افروزی‌های عربستان سعودی، آمریکا و رژیم صهیونیستی در آستانه پیاده‌روی اربعین در کشور عراق واکنش نشان داد.

شیعه اگر پیاده هم راه برود، باز قوی تر از هر ارتش و سرویس اطلاعاتی است +عکس



کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, سیاسیون در فضای مجازی, عراق, شیعه, مهدی محمدی
[ چهار شنبه 17 مهر 1398 ] [ 9:25 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش صبح امروز (پنجشنبه ۱۱ مهرماه) با حضور امیر سرتیپ  محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی از امراء و فرماندهان ارتش از پنج دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش در سازمان تحقیقات و جهادخوکفایی نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.

دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش رونمایی شد + تصاویر

 

بیشتربخوانید:دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش رونمایی شد + فیلم و تصاویر

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش, نیروهای مسلح, نفربر, نفربر زرهی
[ چهار شنبه 17 مهر 1398 ] [ 9:24 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

خودکفایی یک اصل مهم برای مقاومت در مقابل دشمنان است/ نیروی زمینی هر هفته دستاورد جدیدی را ابداع میکن

 
 

.

خودکفایی نیروی زمینی یک اصل مهم برای مقاومت در مقابل دشمنان است امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز (پنجشنبه ۱۱ مهرماه) در مراسم تحویل دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش که در سازمان تحقیقات و جهادخوکفایی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، گفت: خدا را شاکرم که امروز توفیق پیداکردم که از دستاوردهای کارکنان شریف و دانشمند جهاد بزرگ خودکفایی نیروی زمینی ارتش رونمایی کنیم.

او ادامه داد: متخصصان نیروی زمینی ارتش در راستای اجرای فرامین فرمانده کل قوا مبنی بر ایجاد نهضت خوکفایی و روی پای خود ایستادن برای مقاومت در برابر دشمنان، تاکنون این فرامین را اجرایی کردند.

بیشتربخوانید:نیروی زمینی هر هفته دستاورد جدیدی را ابداع می‌کند

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, بیعتم_تا_آخرین_قطره_خونم, ارتش_مردمی_انقلابی
[ چهار شنبه 17 مهر 1398 ] [ 9:23 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

تمسخر لاف ضد ایرانی بن‌سلمان در شبکه الجزیره

تمسخر لاف ضد ایرانی بن‌سلمان در شبکه الجزیره+ فیلم  چندی پیش محمد بن سلمان ولیعهد پادشاه عربستان، در مصاحبه با یکی از شبکه‌های عربی، عربستان را هدف اصلی ایران معرفی کرد؛ او در ادامه این ادعا، تأکید کرد که ایران قصد دارد جنگ را به عربستان بکشاند اما ما نمی‌گذاریم و درگیری را به داخل خود ایران می‌بریم. فرضیات او تنها در حد ساخت فیلمی بود که در آن نیروهای عربستان، ژنرال‌های ایرانی را دستگیر کرده و بر آنها پیروز شده‌اند.

ساخت این فیلم نشان داد که عربستان تنها در حد یک فرضیه می‌تواند عمل کند و در عمل همچون طبل تو خالی است. عربستان به عنوان سومین کشور دارای تسلیحات بالا، پس از ۵ سال مغلوب یمن شده و ۷ هزار نیروی آن در داخل اراضی این کشور به اسارت درآمده‌اند.

بیشتر بخوانید:تمسخر لاف ضد ایرانی بن‌سلمان در شبکه الجزیره + فیلم


 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, عربستان, ایران, بنسلمان, یمن
[ چهار شنبه 17 مهر 1398 ] [ 9:22 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 161 صفحه بعد