#ارتش_در_محضر_ولایت

[ جمعه 27 مهر 1397 ] [ 11:34 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

یگان رهایی گروگان ارتش

[ جمعه 27 مهر 1397 ] [ 11:32 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

قاتلِ ناوها، کابوسِ ایرانیِ آمریکا که تنگه هرمز را می‌بندد

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست.

موشک خلیج فارس

بیشتر بخوانید:قاتلِ ناوها، کابوسِ ایرانیِ آمریکا که تنگه هرمز را می‌بندد.

#ارتش_مردمی_انقلابی

#بیعتم_تا_آخرین_قطره_خونم

 #مرد_میدان_باش ‌

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: خبار روز, ارتش_مردمی_انقلابی
[ جمعه 27 مهر 1397 ] [ 11:29 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

شلیک موشک بالستیک «بدر ۱» یمن به مواضع متجاوزان سعودی در «نجران»

شلیک موشک بالستیک «بدر ۱» یمن به مواضع متجاوزان سعودی در «نجران»نیروهای یمنی به عملیات های خود علیه سعودی ها و مزدوران آنها در جبهه های مختلف نبرد ادامه می دهند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن بار دیگر اقدام به شلیک یک موشک بالستیک به سمت مواضع رژیم متجاوز سعودی کردند.

طبق اعلام رسانه های یمن، یگان موشکی این کشور امروز پنجشنبه ۲۶ مهرماه موشک بالستیک «بدر ۱» را به مواضع متجاوزان سعودی در شهر مرزی نجران شلیک کرده است.

این در حالی است که پیشتر نیز ده ها بار مواضع متجاوزان سعودی در شهرهای مرزی به وسیله موشک های بالستیک یمن درهم کوبیده شده است.

انتهای پیام/

شلیک موشک بالستیک «بدر ۱» یمن



کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: , عربستان_یمن_موشک بدر
[ جمعه 27 مهر 1397 ] [ 11:28 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

از کویر سمنان تا دهانه اقیانوس هند با موشک بالستیک "قدر"

یکی از موثرترین سلاح‌ها در میدان‌های نبرد که توانایی ضربات سنگین و مهلک در زمین، هوا و دریا را دارند موشک‌ها هستند و یکی از اعضای این خانواده موشک‌های بالستیک هستند.

سریع‌ترین موشک بالستیک ایرانی را بشناسیم

 

بیشتر بخوانید:از کویر سمنان تا دهانه اقیانوس هند

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار دفاعی, اخبار امنیتی_موشک بالستیک, قدر
[ جمعه 27 مهر 1397 ] [ 11:26 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

ضـــــــربت محـــــــــــرم

حمله موشکی سپاه پاسدران به مقر طراحان حمله تروریستی اهوازروابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد دوشنبه از هدف قرار دادن مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در شرق فرات در کشور سوریه با چندین فروند موشک بالستیک زمین به زمین، از سوی یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه خبر داد.

بر اساس اطلاعات اولیه دریافتی شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری و سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در این حمله موشکی به هلاکت رسیده و یا مجروح شدند.

سپاه مقر سرکردگان جنایت اهواز را با موشک هدف قرار داد


کد هدایت به بالا


[ چهار شنبه 11 مهر 1397 ] [ 22:58 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

از حنای بی‌رنگ نخست‌وزیر مضحک تا مانور‌های مشقی برای تهدید به جنگ/

از حنای بی‌رنگ آقای نخست وزیر تا مانور‌های مشقی برای تهدید به جنگ/نمایش‌های پوشالی �بی بی دروغگو� کِی به پایان می رسد؟ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی باز هم حاشیه ساز شد؛ با شواهدی غیر قابل استناد در مورد برنامه هسته‌ای ایران که البته موجی از استهزاء را در بین کاربران فارسی زبان به همره داشت. دنیا در سال‌های اخیر نمایش‌های نتانیاهو را در مورد برنامه هسته‌ای ایران همیشه به خاطر دارد که اوج آن ظاهر شدن وی با تصویر یک بمب خیالی با خط‌هایی نامفهوم بود که مراحل توسعه ساخت یکی بمب اتمی را به نمایش می‌گذاشت.

بیشتربخوانید:

نمایش‌های پوشالی «بی بی دروغگو» کِی به پایان می‌رسد؟

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: رژیم صهیونیستی, حاشیه های سیاسی رژیم صهیونیستی, حاشیه های
[ چهار شنبه 11 مهر 1397 ] [ 22:56 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

جدید ترین اخبار بازار

 
جدیدترین وضعیت بازار خودرو پس از ریزش نرخ دلار

رئیس اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشگاه خودروی تهران درباره قیمت خودرو گفت: قیمت خودروهای داخلی و خارجی  در بازار کاهش یافته است. سعید مؤتمنی در گفت‌وگو با فارس، افزود:‌ قیمت خودروهای داخلی از یک و نیم تا 12 میلیون تومان کاهش و نرخ خودروهای خارجی هم از 40 تا50 میلیون تومان کاهش یافته است. وی با بیان اینکه بازار خودرو شوک حاکم است‌، گفت: فروشنده در این بازار زیاد است، ولی خریداری نیست و خریدارها قیمت را تعیین می‌کنند.  مؤتمنی با بیان اینکه با ادامه این روند قیمت خودرو باز هم کاهش می‌یابد، گفت: در کنار کاهش قیمت خودرو، اگر خودروسازان عرضه را بیشتر کنند، باز هم کاهش قیمت خواهیم داشت. وی به عوامل افزایش قیمت خودرو در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت:‌ افزایش قیمت دلار یکی از این عوامل بود و در کنار آن با توجه به اینکه خودروسازان به دلایل مختلف از جمله افزایش هزینه تولید، عرضه را به بازار کم کرده بودند، قیمت خودرو افزایش یافت. رئیس اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشگاه خودرو تهران  اظهار داشت: وقتی قیمت دلار افزایش می‌یابد، فروشندگان خودرو هم کم می‌شوند، اما به محض اینکه دلار حالت ریزشی پیدا می‌کند، فروشنده زیاد می‌شود. مؤتمنی بیان داشت:‌ ما برای کاهش بیشتر قیمت خودرو از خودروسازان می‌خواهیم تا عرضه خودرو به بازار را بیشتر کنند.

شعب بانک ها دلار را چند می‌خرند؟

بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرده که بانک ها نیز می‌توانند ارز مردم را خریداری نمایند؛ بنابراین، تمامی بانک‌ها مجاز به عملیات ارزی، مجاز شده‌اند تا نسبت به خرید ارز از مردم اقدام کننددر اطلاعیه بانک مرکزی، با اشاره به تمایل مردم به فروش ارزهای خود و امتناع دلالان ارز و برخی از صرافی ها برای خرید ارز، از مردم خواسته شده با مراجعه به شعب ارزی بانک های دارای مجوز عملیات ارزی، نسبت به فروش ارزهای خود به قیمت اعلامی اقدام کنند. به نقل از مهر، بر این اساس شعب بانکی هر دلار را از مردم ۱۰۵۰۰ تومان خریداری کرده و بابت مصارف خدماتی مطابق با دستورالعمل‌های پیشین، ۱۱۲۰۰ تومان می‌فروشند.

سقوط ۷۲۲۰ واحدی شاخص کل بورس تهران

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، بر خلاف روز قبل با کاهش ۷۲۲۰ واحدی معادل ۳.۶۹ درصد به رقم ۱۸۸ هزار و ۲۵۹ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۱۱۰ واحدی معادل ۳.۶۹ درصد به رقم ۵۵ هزار و ۲۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن، با افت ۹۵۷ واحدی معادل ۲.۸۲ درصد، عدد ۳۳ هزار و ۴۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۷۶ واحدی معادل ۲.۸۲ درصد به رقم ۲۳ هزار و ۳۵۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۴۷۶ واحد کاهش معادل ۳.۵۶ درصد را رقم زد و به سطح ۲۰۲ هزار و ۳۲۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۵۳۹۸ واحد کاهش معادل ۳.۷۱ درصد به رقم ۱۳۹ هزار و ۹۸۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم همانند روز قبل، با ۱۴۰۰۲ واحد کاهش معادل ۳.۶۶ درصد همراه بود و عدد ۳۶۸ هزار و ۷۲۵ واحد را به نمایش گذاشت.

از «جدیدترین وضعیت بازار خودرو پس از ریزش نرخ دلار» تا «اقامت ۵ ساله برای سرمایه‌گذاران خارجی»

بازارهای سهام جهان افت کردند/ تعطیلی بازار سهام چین

روز سه‌شنبه، با کم‌رنگ شدن انرژی به دست آمده از توافقی که پیمان نفتا را حفظ کرد و با تحولات سیاسی ایتالیا که دیدگاه محتاطانه‌ای در مورد اقتصاد جهان به وجود آورد، ریسک‌پذیری کاهش یافت و سهام جهان افت کرد. شاخص جهانی سهام ام‌اس‌سی‌آی ۰.۳ درصد افت کرد و گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، ۱.۳ درصد سقوط کرد. سهام استرالیایی ۰.۷ درصد افت و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۹ درصد سقوط کرد. بر خلاف کل منطقه آسیا، شاخص نیکی ژاپن ۰.۱ درصد بالا رفت. این شاخص در ابتدای معاملات امروز ۰.۸ درصد بالا رفته بود و به رکورد میان‌جلسه‌ای ۲۷ ساله رسید و سپس دوباره کاهش یافت. داده‌های تاجران سهام اروپایی نشان می‌دهد که شاخص‌های اصلی سهام این قاره، فوتسی انگلیس، داکس آلمان و کاک فرانسه ۰.۸ درصد پایین‌تر باز خواهند شد. شاخص پن یوروپین استاکس ۶۰۰ با ۰.۵ درصد افت روبرو شد. بازار سهام چین این هفته تعطیل بود.

هر بشکه نفت از 85 دلار عبور کرد

روز گذشته، هر بشکه نفت برنت با 6 سنت کاهش 84.92 دلار فروخته شد. نفت برنت 85.28 دلار در هر بشکه فروخته شده بود که با اوج قیمت روز گذشته برابر 85.45 دلار، بالاترین رقم از نوامبر 2014 فاصله‌ای ندارد. نفت برنت از کمترین رقم اخیر در ماه آگوست تاکنون بیش از 20 درصد افزایش یافته است. به نقل از رویترز، با توجه به آماده شدن بازار برای عرضه کمتر در اثر اجرای تحریم‌های آمریکا علیه نفت ایران، قیمت نفت آمریکا در معاملات دیروز به بالاترین رقم از ماهنوامبر 2014 و نفت برنت به نزدیکی بالاترین رقم در چهار سال گذشته رسید.

کویت صادرات نفت به آمریکا را متوقف کرد

طبق داده‌های منتشر شده توسط دپارتمان انرژی آمریکا، برای اولین بار در ۲۵ سال اخیر، صادرات نفت کویت به ایالات‌متحده متوقف شده است. آخرین باری که آمریکا از کویت نفت نخرید به سال ۱۹۹۲ بازمی‌گردد که سربازان عراقی به این کشور وارد شدند و صنعت نفت آن را متوقف کردند. گزارش های بلومبرگ حاکی از آن است که کویت تمرکز خود را از بازار آمریکا به بازارهای درحال شکوفایی آسیا معطوف کرده است که در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد صادرات نفت این امیر نشین را به خود اختصاص می‌دهند. احتمالات جدیدی هم از نظر تحریم‌های جدید آمریکا بر کشورهایی که با ایران تجارت دارند، به وجود می‌آید. هر بشکه نفت خام باکیفیت کویت در آسیا بالای ۸۰ دلار معامله می‌شود. عربستان سعودی اخیرا جای خالی کویت را تصاحب کرده است و به برترین تامین‌کننده نفت آمریکا تبدیل شده است. در ماه‌های اخیر این کشور روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت خام به آمریکا صادر کرده است. عراق با صادر کردن روزانه ۴۰۰ هزار بشکه به آمریکا، در جایگاه بعدی قرار دارد.

ایران با قدرت به تولید نفت ادامه می‌دهد

بیژن زنگنه روز سه‌شنبه (دهم مهرماه) پس از حضور در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: بهترین کار برای این‌که قیمت نفت افزایش نیابد و بازار نفت از تنش خارج شود این است که آمریکا تحریم ایران را دنبال نکند. وی با بیان این‌که چین و اروپایی‌ها به‌عنوان خریداران بزرگ نفت در اثر کاهش تولید و به دنبال آن افزایش قیمت، متحمل ضرر می‌شوند، تصریح کرد: ایران و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در این باره مسئولیتی ندارند، بلکه ایران می‌خواهد با قدرت نفت خود را تولید کند، اما آمریکا همه تلاشش این است که نگذارد ما نفت خود را تولید کنیم. وزیر نفت افزود: کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک و غیراوپک در نشست اخیر خود در الجزایر به این نتیجه رسید که هم اکنون کمبودی در بازار نفت وجود ندارد؛ از این روی، نیازی افزایش تولید نیست. زنگنه با بیان این‌که این روزها قیمت نفت با افزایش هشت دلاری از ۸۵ دلار برای هر بشکه هم عبور کرده است، گفت: آقای ترامپ اعلام کرده که اوپک مسئول افزایش قیمت نفت است و باید تولید را اضافه کند، اما باید گفت اوپک مسئول نیست بلکه شخص ترامپ مسئول افزایش قیمت نفت است. وی تصریح کرد: بازار نفت هم اکنون کمبودی ندارد، بلکه قیمت‌های جهانی نفت خام به دلیل بحث روانی و تنش‌های سیاسی که آمریکایی‌ها به طور مصنوعی به بازار القا می‌کنند، افزایش یافته است.

چین نرخ تعرفه واردات ۱۵۸۵ کالا را کاهش داد

چین در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد، در اقدامی برای بازتر کردن بازار چین به روی جهان، از اول نوامبر امسال تعرفه واردات ۱۵۸۵ نوع کالا را کاهش می‌دهد. کمیسیون تعرفه کالای وزارت کشور چین اعلام کرد نرخ میانگین تعرفه این کالاها از ۱۰.۵ درصد به ۷.۸ درصد کاهش می‌یابد. این تعداد کالا در برگیرنده ۱۹ درصد از کل کالاهایی است که می‌توانند شامل تعرفه شوند. پس از اعمال این تغییرات نرخ کلی تعرفه چین از ۹.۸ درصد سال گذشته به ۷.۵ درصد کاهش خواهد یافت. این کمیسیون اعلام کرد که این تعرفه اندکی از تعرفه‌های اتحادیه اروپا بالاتر است اما از تعرفه اکثر کشورهای در حال توسعه پایین‌تر است. کاهش تعرفه، بخش‌هایی مانند نساجی، سرامیک، فولاد، ماشین‌آلات و برخی محصولات منابع پایه و کالاهای با پردازش اولیه را دربر می‌گیرد. این کمیسیون اعلام کرد که کاهش تعرفه‌ها تا یک سطح مناسب، می‌تواند توسعه متوازن تجارت خارجی و باز کردن درها به روی سرمایه‌گذاران خارجی را به همراه داشته باشد. پیش از این هم دولت چین، تعرفه واردات اکثر داروهای وارداتی را از اول ماه می به صفر درصد کاهش داده بود و تعرفه خودرو و قطعات یدکی آن و برخی کالاهای مصرفی دیگر را هم از اول جولای کمتر کرده بود.

اوپک نمی‌تواند از رسیدن قیمت نفت به ۱۰۰ دلار جلوگیری کند

تحلیلگران اعلام کردند که عربستان و اوپک ابزار لازم برای جلوگیری از شوک ناشی از کمبود عرضه نفت را ندارد. به گزارش شبکه سی ان بی سی، در شرایطی که بازار برای رسیدن قیمت نفت به ۱۰۰ دلار پیش از پایان سال جاری میلادی آماده می‌شود، تحلیلگران اعلام کردند که عربستان ابزار لازم برای پیشگیری از شوک عرضه در بازارهای انرژی را در اختیار ندارد. استفن برنوک، تحلیلگر مؤسسه پی‌وی‌ام، گفت: در پس‌زمینه احتمال کاهش عرضه نفت ایران، توجه بر سطح ناچیز عرضه مازاد نفت جهان و به‌ویژه عربستان، معطوف خواهد شد. وی اعلام کرد: عربستان برای جبران کامل اختلال در عرضه نفت جهان ناتوان است و گفت: این مسئله سبب می‌شود تنها کشور دارای ظرفیت مازاد قابل توجه، برای جلوگیری از شوک عرضه و جهش قیمت‌ها در سه ماه پایانی سال جاری میلادی، ناتوان باشد. جان دریسکول، کارشناس مؤسسه جی‌تی‌دی انرژی، گفت: ما به جهانی وارد می‌شویم که شما ذخیره‌سازی کمتر، ظرفیت مازاد کمتر و تولید کمتری برای خریداران خواهید داشت. وی افزود: بنابراین، قیمت نفت ۱۰۰ دلار برای هر بشکه محتمل‌تر می‌شود. /شانا

سقوط ممتد دلار در بازار ارز/ همنوایی سکه با ریزش دلار

هر دلار آمریکا ساعت 16 دیروز با سقوط 2 هزار تومانی به نرخ 14 هزار رسید. نرخ دلار در روز گذشته ضمن نوسانات شدید روزانه، ریزش ۵/ ۱۲ درصدی را ثبت و از سطح ۱۶ هزار تومان به محدوده ۱۴ هزار تومان و حتی در مقاطعی به نرخ‌های پایین‌تر تنزل کرد. طبیعی بود که با جهش نرخ‌های ارز طی هفته قبل، قیمت‌ها وارد مدار اصلاحی شوند. فروکش تب تقاضای غیرتجاری ارز برای تبدیل پس‌اندازهای ریالی به ارز و سکه از یک طرف و ورود مؤثر بازارساز و تقویت جریان‌های ورودی ارز، به‌خصوص اسکناس، زمینه را برای شکستن نرخ‌های بالا فراهم کرد. اخبار مثبت از مذاکرات ایران و اروپا برای کم‌اثر کردن تحریم‌های نفتی در کنار گسترش اختیارات سیاست‌گذار و تخصیص اسکناس ارز به متقاضیان، از عوامل اصلی ریزش قیمت‌ها تلقی می‌شوند. همچنین به نقل از دنیای اقتصاد، هر سکه طرح جدید ساعت 16 دیروز با افت 250 هزار تومانی به قیمت 4 میلیون و 400 هزار تومان رسید تا روند نزولی سکه برای پنجمین روز پیاپی ادامه یابد. روند کاهشی بهای سکه پس از ثبت رکورد تاریخی در چهارشنبه هفته گذشته، آغاز شد و طی دو روز گذشته همزمان با سقوط دلار شتاب و با سرعت زیادی از سطوح بالای 5 میلیون تومان فاصله گرفت. با وجود ثبات نسبی بازارهای جهانی و نوسان محدود اونس طلا در محدوده ۱۱۹۰ دلار، تلاطم‌های شدید در بازار ارز، سکه را با خود به نوسان واداشته است. دلار در دو روز اخیر بیش از ۱۷ درصد از ارزش خود را از دست داده و همین امر زمینه‌ساز ریزش ۱۲ درصدی بهای فلز زرد شده است. مقایسه نسبت ریزش‌ها از مقاومت بیشتر سکه در برابر سقوط حکایت دارد.

بازار اوراق مسکن؛ فاصله‌گیری «تسه»ها از کف

هر ورقه «تسه» اسفند 95(تسه9512) روز گذشته با افزایش 3/ 4 درصدی به قیمت 63 هزار و 804 تومانی معامله شد. قیمت اوراق تسهیلات مسکن طی هفته گذشته اصلاح 9 درصدی را ثبت کرد و در پایین‌ترین سطح طی 55 ماه اخیر قرار گرفت. بررسی شواهد نشان می‌دهد که روند فزاینده قیمت‌ها در بازارهای سهام و ارز، در فشار عرضه و عدم تقاضای مؤثر در معاملات اوراق تسهیلاتمسکن بی‌تاثیر نبوده است. با این حال، رسیدن قیمت «تسه»ها به سطوح حمایتی، تقاضا در این بازار را افزایش داد و قیمت‌ها را به سطوح بالاتری هدایت کرد، به‌ طوری که بیشتر سررسیدهای اوراق تسهیلات روند صعودی خود را با رشدی در محدوده ۲ درصد طی روز گذشته ادامه دادند. با این حال، در صورت نبود محرک بیرونی برای تحریک تقاضا، تداوم نوسان «تسه»ها در کف چهار ساله دور از انتظار نیست.

کمبود عرضه گوشی و کاهش میلیونی قیمت ها/ آیفون ۲۰ میلیون تومانی به ۱۴ میلیون رسید 

روز گذشته به دنبال کاهش نرخ ارز روند پایین آمدن قیمت در بازار تلفن همراه کلید خورد. در همین پیوند، برخی فروشندگان گوشی همراه ضمن اعلام کاهش قیمت، از نبود گوشی برای عرضه گفتند. این فروشنده ادامه داد: مدل های مختلف آیفون تا 6 میلیون تومان ارزان شده است؛ به گونه ای که مدلی که تا روز دوشنبه 20 میلیون تومان قیمت داشت اکنون 14 میلیون عرضه می شود. یکی دیگر از فروشندگان از نبود گوشی برای عرضه گفت. وی افزود: درست است که قیمت ها پایین آمده است اما الان گوشی برای عرضه وجود ندارد. یکی از فروشندگان گوشی همراه به ایرنا گفت: قیمت ها کاهش چشمگیری یافته که این کاهش برای برخی مدل ها چهار میلیون تا 6 میلیون است. در بازار گوشی، برخی فروشندگان به فروش تمایل داشتند و حتی با قیمت‌های پایین‌تری عرضه می کردند؛ اما خریداری در بازار حضور ندارد. به گفته وی، مشتری ها می دانند شاید دلار ارزان‌تر شود و از خرید الان متضرر شوند؛ پس در خرید دست نگه می دارند. با این همه، برخی فروشندگان با نصب اطلاعیه در ورودی مغازه خود به مراجعه کنندگان اعلام کرده اند قیمت تجهیزات با توجه به نوسان نرخ ارز محاسبه و اخذ می شود.

با افزایش 1.2 تریلیون دلاری، بدهی آمریکا به 21.5 تریلیون دلار رسید

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: بدهی ملی آمریکا در مدت سال مالی اخیر 1.2تریلیون دلار افزایش یافته است. بر اساس این گزارش بدهی این کشور در پایان سال مالی که در 30 سپتامبر تمام شد در سقف 21.5 تریلیون دلار ایستاد.این در حالی است که این رقم در سال مالی 2017 به میزان 20.25 تریلیون دلار بود. وزارت خزانه‌داری آمریکا در گزارش ماهانه خود منتشر کرده که کسری تجاری این کشور 214 میلیارد دلار در ماه آگوست بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده است که این کسری تجاری شدید به دلیل پرداخت‌های فدرال رزرو بوده که این رقم را در ماه آگوست افزایش داده است. پیش از این وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که در ده ماهه نخست سال مالی 2018 کسری تجاری این کشور 684 میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال 2017 رشد 20.8 درصدی داشته است.

کاهش ۴۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از کاهش ۴۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار خبر داد وگفت: قیمت این کالا در مراکز خرده فروشی به ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است. 

بانک‌های قطری آسیب پذیرترین مؤسسات مالی حوزه خلیج فارس

مؤسسه اعتبارسنجی اس اند پی اعلام کرد، بانک های قطری به دلیل ریسک وخیم شدن کیفیت دارایی های خود به عنوان آسیب پذیرترین بانک های منطقه حوزه خلیج فارس محسوب می شوند. بر اساس گزارش این مؤسسه به استثنای بانک ملی قطر، وام های اعطا شده از سوی بانک های قطر به دلیل رویارویی بخش بانکداری این کشور با افزایش فشارهای ناشی از تحریم کشورهای عربی با مشکل روبه رو می شود و قیمت مسکن و رونق هتل های این کشور تنزل پیدا کرده است. اس اند پی اعلام کرد که یک رابطه مهمی بین هر تنش احتمالی یا کاهش تنش اقدامات تحریمی، بدتر شدن یا ثبات کیفیت دارایی بانک های قطری وجود دارد. این مؤسسه اعتبارسنجی در گزارش خود آورده که یکسری ریسک ها با عملیات های بین المللی بانک های خلیج فارس به ویژه بانک هایی که با ترکیه در تعامل هستند، وجود دارد. شماری از بانک های منطقه خلیج فارس که در موسسات ترکیه ای سهام دارند به دلیل سقوط ارزش لیر و عملکرد ضعیف اقتصادی این کشور با یک چالش جدی روبرو شده اند. بر همین اساس شاخص کیفیت دارایی بانک های قطری به دلیل تحولات منطقه ای نسبت به سایر کشورهای عربی، کاهش بیشتری داشته است؛ در حالی که فقط تعداد محدودی از بانک های عضو کشورهای شورای همکاری خلیج فارس آن هم به دلیل توان مالی بالا از این ریسک ها در امان مانده اند.

اقامت پنج ساله برای سرمایه‌گذاران خارجی

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در ادامه بررسی اختیارات مورد نیاز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مورد بازار ارز و پول، موارد جدیدی را تصویب کرد. به گزارش ایبِنا، در این جلسه که روز سه شنبه با حضور سران قوای مقننه و قضاییه و به ریاست آقای روحانی برگزار شد، مصوب شد تا بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز به انتشار اوراق مشارکت ارزی – ریالی باشد. بر اساس این مصوبه، بانک مرکزی موظف است تمهیدات و تسهیلات لازم را برای خرید و فروش فوری ارز حاصل از صادرات پتروشیمی و فولاد و دیگر محصولات صادراتی که توسط صادرکنندگان عرضه می شود، در بازار ثانویه ارز فراهم کند. همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی مجاز به عملیات بازار باز است و می تواند برای اعمال سیاست پولی، به خرید و فروش اوراق مالی اسلامی منتشر شده توسط دولت اقدام کند. شورای عالی هماهنگی اقتصادی به منظور تشویق سرمایه گذاری و جذب منابع ارزی، اتباع دولت های خارجی در صورتی که حداقل ۲۵۰ هزار دلار برای سرمایه گذاری در ایران، به کشور وارد کنند، مطابق ضوابطی که دولت اعلام می کند، می توانند از امتیاز مجوز اقامت پنج ساله برخوردار شوند.

کد هدایت به بالا


[ چهار شنبه 11 مهر 1397 ] [ 22:52 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

ریزش دلار

مقاومت دلال‎ها و صراف‎ها در برابر ریزش دلار

بازار ارز دلار فردوسی

درحالی سیر نزولی قیمت ارز در بازار چند روزی است شکل گرفته که دلال ها و تعدادی از صراف ها در برابر کاهش بیشتر قیمت ها مقاومت می کنند.

به گزارش مشرق، ریزش قیمت ها در بازار ارز از دو روز قبل و با ورود مستقیم بانک مرکزی به بازار آغاز شده و درحالی همچنان ادامه دارد که برخی عوامل در بازار در برابر کاهش قیمت ها مقاومت می کنند.

به طور حتم کاهش قیمت دلار برای برخی عوامل در بازار ارز خوشایند نیست چراکه آنها می گویند دلار را در قیمت های بالا و در حجم زیاد خریده اند و الان ضرر چند صد میلیاردی و بیشتر کرده اند.

پیش بینی ها حکایت از ادامه دار بودن مسیر کاهشی قیمت ارز است از همین رو تعدادی از بازاری ها که خود را متضرر این بازار می دانند سعی دارند با کارشکنی مانع کاهش بیشتر قیمت ها در بازار ارز شوند.

بیشتر بخوانید:

جهانگیری: کاهش قیمت ارز ادامه دارد

نمونه بارز این موضوع، تعدادی از صراف ها هستند که بازهم در بزنگاه دست از کار کشیده و نظاره گر بازار ارز شده اند. تجربه نشان داده که هر زمان بازار ارز متلاطم شود صراف‌ها دست از کار کشیده و خرید و فروش ارز نمی‌کنند.

این اتفاق بازهم هم تکرار شد و تعداد زیادی از صرافی‌های خیابان فردوسی به‌حالت نیمه‌تعطیل درآمده و خرید و فروش را کنار گذاشته و نظاره‌گر بازار شده‌اند. هرچند که با برخی شیطنت ها تلاش می کنند که بازار را گیج کنند.

مشاهدات عینی از بازار ارز طی روز گذشته حکایت از آن داشت که برخی از صرافی ها که طاقت ارزانی بیشتر از را نداشتند، درحالی که روی درب مغازه شان نوشته بودند "خرید و فروش ارز نداریم و مغازه تعطیل است" تابلوی صرافی خود را روشن کرده و قیمت خرید و فروش دلار را بالای 13 هزار تومان اعلام کردند.

این صرافی ها زمانی که احساس کردند هر لحظه ممکن است ریزش قیمت ها شتاب بیشتری بگیرد و دلار به دامنه 10 هزار تومان نزدیک شده از ترفند قیمت گذاری روی تابلوهای خود استفاده کردند.

هر چند دبیرکل کانون صرافان ایران درباره علت خرید نکردن صرافان از فروشندگان ارز این توجیه را مطرح کرد: از آنجا که هیچ دستورالعملی برای فروش ارز خریداری شده نداریم خریدی صورت نمی گیرد.

رضا ترکاشوند گفت: دستورالعمل های بانک مرکزی صرفا مربوط به 23 مورد ارز خدماتی است که میزان آن هم بسیار محدود است و در این فضا اگر صراف ارز خریداری کند روی دستش می ماند.

علاوه بر صراف ها که خیلی از کاهش قیمت ارز دلخوش نیستند، دلال ها یا همان کاسب های سرپایی بازار از هم هستند که مدام تلاش دارند بازار را متشنج کنند.

این افراد که در تمام خیابان فردوسی و میدان فردوسی پراکنده هستند؛ مدام این زمزمه را دارند که این هم کار خودشان است و نمی توانند بیشتر از چند روز جلوی قیمت را بگیرند.

دلال ها که این روزها از زمین و زمان شاکی هستند با عصبانیت راهی پاتوق خود در محدوده فردوسی می شوند و اینبار در خرید قیمت دلار آنهم در پایین ترین قیمت باهم مسابقه گذاشته اند و می گویند حاضر نیستند ارزهای خود را بفروشند به دلیل اینکه گران خریده اند!

برخی از دلال ها هم از آب گل آلود ماهی می گیرند و با پایین ترین قیمت دلار مردم را می خرند ولی هنگام فروش قیمت های بسیار بالاتری را به متقاضیان اعلام می کنند.

در خیابان فردوسی این روزها کمتر کسی پیدا می شود که در جریان وضعیت بازار قرار نداشته باشد و نداند که اینجا چه خبر است؛ چراکه به محض اینکه در این محدوده قدم بگذارید با صدای دلار ...، یورو ...، دلار خرید داریم، دلار فروش ... مواجه می شوید و یک لحظه هم نیست که کسی کنار گوش شما زمزمه دلار نداشته باشد.

حال و هوای فردوسی اما از دیروز نسبت به دفعات قبل تفاوت بسیاری کرده و علت آنهم نگرانی از ریزش بیشتر قیمت هاست، همین نگرانی بسیاری از دلارهای خانگی را راهی بازار کرده تا قبل از ضرر بیشتر فروخته شوند.

بعد از آنکه صراف ها دست از کار کشیده و خرید و فروش ارز را به دلال های سرپایی واگذار کردند، بانک مرکزی بانک های عامل را مأمور خرید ارز از مردم کرد و اطلاعیه داد که بانک مرکزی با اشاره به تمایل مردم به فروش ارزهای خود و امتناع دلالان ارز و برخی از صرافی‌ها برای خرید ارز، از مردم خواست با مراجعه به شعب ارزی بانک‌های دارای مجوز عملیات ارزی نسبت به فروش ارزهای خود به‌قیمت اعلامی اقدام کنند.

کارشناسان اقتصادی به مردم هشدار داده اند که در قیمت های هیجانی خرید نداشته باشند چراکه در آینده نزدیک ضرر زیادی خواهند کرد. علی اکبر نیکو اقبال یک فعال اقتصادی است که می گوید: قیمت واقعی دلار در اقتصاد ایران چیزی حدود ٩ هزار تومان است و نرخ بیش از این صرفا جنبه روانی داشته و به دلیل تقاضای ایجاد شده برای حفظ ارزش دارایی هاست.

نیکو اقبال ضمن هشدار به خریداران ارز در قیمت های هیجانی افزود: انتشار هرگونه خبری در خصوص بهبود شرایط سیاسی بین المللی و رفع تحریم ها موجب کاهش شدید قیمت ارز خواهد شد.

کد هدایت به بالا


[ چهار شنبه 11 مهر 1397 ] [ 22:51 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

ریزش دلار به زیر 4000

 

13951012 3

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد پیش‌بینی بانک مرکزی، رسیدن قیمت دلار به سطح 3800 تومان است. همزمان، شاخص بازار ارز با 90 تومان کاهش از مرز 4000 تومان پایین آمد و به 3940 تومان رسید. اگر اعلام هدف بانک مرکزی به دقت روایت شده باشد، کاهش بهای دلار در بازار باید ادامه داشته باشد؛ گرچه متغیرهای انتظاری و تحولات جهانی مانع تحقق این هدف باشند. این در حالی است که با افزایش سرعت افت قیمت دلار، بسیاری از کارشناسان، بازارساز را به احتیاط در تنظیم سرعت دعوت می‌کنند.

خروج تقاضای تجاری و تعطیلی بازارهای جهانی در کنار فرصت 20 روزه تا پایان انتقال قدرت در آمریکا تا حد زیادی از فشار تقاضا در بازار ارز کاسته است. تحت تاثیر این اتفاقات ریزش قیمت در بازار ادامه یافته، هرچند که رفتار بازارساز و همراهی خالی‌فروشان در شدت این ریزش سهم زیادی داشته است. در اولین روز هفته، بازیگران بازارساز اولین قیمت عرضه اسکناس دلار را 3 هزار و 999 تومان تعیین کردند که به بازار یک سیگنال روشن داد: تمایل سیاست‌گذار برای خروج دلار از مرز 4 هزار تومانی. در این شرایط، به نظر می‌رسد بازارساز برخلاف تبلیغاتی که در روزهای گذشته مبنی‌بر خواست او در جهت افزایش قیمت انجام شد، تمایل شدیدی به کاهش قیمت دارد. روز شنبه، اولین قیمتی که برای فروش دلار در بازار اعلام شد، 4 هزار و 10 تومان بود، ولی خریداری در بازار یافت نشد. در چنین فضایی، با اعلام قیمت از سوی بازارساز انتظارات کاهشی تقویت بیشتری شد. در چنین فضایی، قیمت دلار 80 تومان افتاد و به 3 هزار و 950 تومان رسید. در این میان، برخی معامله‌گران اعتقاد دارند روندکاهشی از روز دوشنبه پایان خواهد گرفت، ولی عده‌ای بر ادامه افت قیمت تاکید کرده‌اند. همسو با روند کاهشی دلار، روز شنبه سکه تمام بهار آزادی 32 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و 135 هزار تومان رسید. به این ترتیب، سکه که سه‌شنبه گذشته تا قیمت یک میلیون و 217 هزار تومان بالا رفته بود، ظرف 3 روز حدود 80 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد.

 

نکته احتیاط‌آمیز

در روزهای گذشته، خالی‌فروشان ارزی هم‌راستا با بازارساز حرکت کرده‌اند و در شدت یافتن کاهش قیمت دلار نقش موثری داشته‌اند. با این حال، اگر جهت قیمت برخلاف انتظار خالی‌فروشان ارزی برگردد، این موضوع می‌تواند دلار را تحریک کند. به گفته یکی از بازیگران باتجربه بازار، خالی‌فروش ارزی از طریق وقوع انتظارات کاهشی خود کسب سود می‌کند و اگر قیمت برخلاف تصور او افزایشی شود، دچار ضرر خواهد شد. به‌عنوان مثال، زمانی که یک معامله‌گر خالی‌فروش، دلار را با قیمت 3 هزار و 990 تومان به فروش برساند و روز بعد بهای این ارز به 3 هزار و 980 تومان برسد، این معامله‌گر در هر دلار 10 تومان سود کرده است، ولی اگر برعکس این اتفاق رخ دهد و قیمت دلار روز بعد به 4 هزار تومان برسد، خالی‌فروش ناچار است برای تهیه ارز فروخته شده به بازار مراجعه کند. ورود این تقاضای جدید به بازار با توجه به بالا رفتن حجم معاملات خالی‌فروشی می‌تواند جهت نوسانات را به سمت بالا حرکت دهد.

ثبات نیاز بازار ارز

درحالی‌که همه کارشناسان اعتقاد دارند مهم‌ترین نیاز بازار امروز ثبات ارز است، اما قیمت دلار کماکان دچار تغییرات نوسانی است. با وجود این، برخلاف روزهای ابتدایی دی ماه، جهت این نوسان این بار به سمت کاهش گرایش دارد و همین پدیده موجب شده است که بازارارز همچنان در تیررس اخبار و نگاه‌ها باشد. به گفته کارشناسان، در روزهای ابتدایی دی ماه، روند افزایشی بازارهای دیگر را مختل کرده بود؛ در حال حاضر نیز این اتفاق با روند کاهشی در حال رقم خوردن است.

برخی کارشناسان ابراز امیدواری می‌کنند، سیاست‌گذار ارزی مستقل از ملاحظات پیرامونی به زودی به دنبال استقرار ثبات در بازار باشد. تاکید می‌شود، این استقرار فارغ از سطح قیمتی است،چه بسا که با توجه به برخی انتظارات از جمله جابه‌جایی قدرت در آمریکا و شکل‌گیری انتظارات منفی نسبت به پدیده ترامپ، استقرار در سطوح قیمتی روزهای اخیر بتواند شدت نوسان احتمالی را کم کند. در بازار نسبت به پدیده ترامپ جوسازی زیادی صورت گرفته است و احتمال می‌رود با هرگونه اظهارنظر از سوی وی، بیشترین واکنش از سوی عوامل جو دهنده رخ بدهد.

 

13951012 2

منبع : دنیای اقتصاد

کد هدایت به بالا


[ چهار شنبه 11 مهر 1397 ] [ 22:50 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

رسم عجیب یهودی‌ها در آستانه بزرگترین عید خود + فیلم

بسیاری از یهودی ها، از جمله یهودی های دین دار، یک روز مانده به بزرگترین عید خود یعنی یوم کیپورمراسم کپاروت را انجام می دهند.

کپاروت مراسمی است سنتی در آیین یهود که طی آن گناهان فرد با قربانی کردن یک مرغ بخشیده می‌شود.
در این آیین، روحانی یهودی نیایش‌کنان مرغی را دور سر خود و فردی که باید گناهانش به این حیوان منتقل شود می‌گرداند و سپس مرغ ذبح می شود.

این آیین اکنون در میان صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی رواج دارد که بسیاری از منتقدان معتقدند که چگونه ممکن است این همه قتل و جنایت و بیرون راندن هزاران زن و کودک از خانه هایشان در فلسطین فقط با چرخاندن مرغ بالای سر، بخشیده شود.

رسم عجیب یهودی‌ها در آستانه بزرگترین عید خود + فیلم

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, مراسم, آیین, یهودیان
[ یک شنبه 1 مهر 1397 ] [ 18:3 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

وقوع حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز +فیلم و عکس

تروریست‌ها از پارک پشت جایگاه مسئولین به رژه نیروهای مسلح در اهواز تیراندازی کردند.

 صبح امروز تروریست‌ها با پوشش لباس نظامی به سوی جایگاه رژه نیروهای مسلح در اهواز تیراندازی کردند.

در این حادثه تروریست ها نتوانستندوارد مراسم مراسم رژه شوند و صرفاً از فاصله دور به سوی به سوی مراسم و یگانهای رژه رونده شلیک کرده اند.

شنیده ها حاکی است که در این مراسم چند تن نیز شهید و مجروح شدند.

هم اکنون حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح اهواز خاتمه یافته و گروه های چک و خنثی برای پاکسازی در محل حضور دارند. 

بنابه خبر موثق، یکی از تروریست ها زخمی و یکی دیگر نیز دستگیر شده که موضوع همچنان تحت پیگیری است.

وقوع حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز / تیراندازی همچنان ادامه دارد +فیلم و عکس

بیشتر بخوانید:

وقوع حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز +فیلم و عکس

 

 

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, حوادث تروریستی_ مراسم رژه_ اهواز
[ یک شنبه 1 مهر 1397 ] [ 18:1 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح:

تاريخ : شنبه سی و یکم شهریور ۱۳۹۷ | 9:31 | نویسنده : اسکندری

ایران از ابتدا آغازگر جنگ نبود و قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداشت/ ترامپ می‌خواست ما از برجام خارج شویم تا پرونده ما را به شورای امنیت بفرستد حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت سی و هشتمین سالگرد دفاع مقدس در جوار حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با تقدیر از حضور پرشکوه مردم در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان بویژه در تاسوعا و عاشورا در سراسر کشور، گفت: امسال این مراسم بیش از هر سال دیگر دارای شکوه و عظمت بود.

بیشتر بخوانید:نه تنها دست از توانمندی موشکی برنمی‌داریم بلکه روز به روز آن را تقویت خواهیم کرد

#ارتش_مردمی_انقلابی

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش_مردمی_انقلابی
[ یک شنبه 1 مهر 1397 ] [ 17:59 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

رژه مشترک نیروهای مسلح برگزار شد

 در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس رژه مشترک نیروهای مسلح کشور صبح امروز شنبه 31 شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان و فرماندهان لشکری در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

انتهای پیام/

رژه مشترک نیروهای مسلح برگزار شد

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش_مردمی_انقلابی
[ یک شنبه 1 مهر 1397 ] [ 17:57 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]