جریمه بد حجابی در خودروها

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، حمد‌علی اسفنانی٬ گفته این تصمیم در جلسه اخیر کمیسیون مذکور اتخاذ شده و براساس آن برای رانندگان متخلف که خود یا سایر سرنشینان اقدام به کشف حجاب کنند٬ جریمه در نظر گرفته شده است. به گفته وی علاوه بر جرایم قانونی، ۱۰۰ هزار تومان جریمه و ۱۰ نمره منفی برای این افراد لحاظ شده است. این نماینده مجلس اضافه کرده برای کارمندان زن اداره‌های دولتی هم که حجاب اسلامی را رعایت نکند جریمه کسر از حقوق، تذکر شفاهی و درج در پرونده در نظر گرفته شده است.

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: بدحجابی خودرو امر به معروف
[ جمعه 27 شهريور 1394 ] [ 9:10 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

آیت الله ابوالقاسم خزعلی گه بود؟

 آیت الله ابوالقاسم خزعلی زادهٔ اول فروردین ۱۳۰۴ از بروجرد بود.

 

 وی از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی (نماینده سمنان در مجلس خبرگان قانون اساسی)، عضو سابق شورای نگهبان برای ۲۰ سال، عضو مجلس خبرگان رهبری و مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر بود.

وی تحصیل علوم دینی را در حوزه علمیه مشهد آغاز کرد. صرف و نحو را نزد علی‌اکبر دامغانی فرا گرفت و کتاب مغنی اللبیب را نزد محقق قوچانی خواند. معالم، لمعه و قوانین را نزد سید احمد یزدی آموخت و رسائل، مکاسب و کفایه را نزد هاشم قزوینی و بخشی از کفایه را نیز نزد مجتبی قزوینی فرا گرفت.

کد هدایت به بالا



ادامه مطلب
[ پنج شنبه 26 شهريور 1394 ] [ 22:29 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

آیت ا.. ابوالقاسم خزعلی

 

آیت ا.. ابوالقاسم خزعلی به ملکوت اعلی پیوست.

«روحش شاد»

کد هدایت به بالا


[ پنج شنبه 26 شهريور 1394 ] [ 22:26 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

سقوط جرثقیل در مکه عمد، قصور یا پیش آمد

به گزارش خبرنگار اتاق خبر 24

سقوط جرثقیل در مکه مکرمه ساعت 17:10 دقیقه در ۲۰ شهیرور ماه ۱۳۹۴ (شمسی)، ۲۷ ذی القعده ۱۴۳۶ (قمری) و ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۵ به صدر اخبار دنیا تبدیل و منجر به کشته شدن ۱۰۷ تن و مجروح شدن دست کم ۲۳۸ دیگر نفر شد.

در‌‌ همان دقایق اولیه عربستان علت سقوط این جرثقیل را با ادبیات آمیخته به نتیجه توفان و باران شدید همراه کرده و سرعت باد در لحظه وقوع سقوط جرثقیل را ۶۵ تا ۹۱ کیلومتر بر ساعت اعلام کردند.

از سوی دیگر عکس‌های دیگری در راستای اصابت صاعقه به جرثقیل منشر شد تا اینگونه وانمود شود که دلیل سقوط جرثقیل برخورد صاعقه بوده است.

 

حادثه مکه

 

پس از انتشار فیلم‌های متعدد از لحظه سقوط جرثقیل در پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی، کار‌شناسان مختلف به ارزیابی و تحلیل علت سقوط جرثقیل بر آمدند و هر روز با انتشار فیلم‌های جدید، به حجم اظهار نظرات مختلف افزوده شد.

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: سقوط جرثقیل مکه کشته مجروح

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 26 شهريور 1394 ] [ 22:15 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

جادوی ارتباط مؤثر

ارتباط به معنای برخوردهای متفاوت با اشخاص متفاوت است ، اما بعضی از مردم در این زمینه دچار گرفتاریهایی میشوند، علت اصلی گرفتاریهای آنها در برقراری ارتباط با یکدیگر،این است که هر کدام به شیوه خود با دیگران ارتباط برقرار میکنند.

ارتباط موثر با دیگران، نیاز به خلاقیت دارد. هر یک از ما در هر لحظه در شرایط ادراکی ویژه ای به سر می بریم. اگر از شیوه مورد علاقه شخص مخاطب خود استفاده کنید و خود را در سطح دیگران قرار دهید و از زبان آنها برای انتقال نقطه نظرهای خود استفاده نمایید، او به اقدام و خواسته شما پاسخ مثبت خواهد داد و اغلب به نتیجه دلخواه مورد نظر خود یعنی ارتباط موثر خواهید رسید. در بحث ایجاد ارتباط و چگونگی برقراری آن، متقاعد نمودن دیگران، هنر بدست آوردن حمایت و همکاری افراد و فرآهم آوردن شرایطی که افراد بتوانند مطابق میل و خواسته شما رفتار کنند، عناصری اصلی و تعیین کننده هستند.

ایجاد ارتباط از راههای مختلفی صورت می پذیرد.

ا

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: دقت حصله اندیشه ارتباط

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 26 شهريور 1394 ] [ 22:9 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

مطلبی خواندنی به مناسبت هفته دفاع مقدس

زنده باد یاد دلیر مردان سرزمینم .

افسران - زنده باد یاد دلیر مردان سرزمینم

زمانی که صدام شهرهای ایران را موشک باران و بمباران می کرد، تیمسار آبشناسان نامه‌ای به صدام نوشت که خیلی خواندنی است و یکی از افتخارات ارتش جمهوری اسلای ایران است...
«اگر جناب صدام حسین ژنرال است و فنون نظامی را خوب می‌داند و نظریه‌پرداز جنگی است، پس به راحتی می‌تواند در دشت عباس با من و دوستان جنگ آورم ملاقات کند و با هر شیوه‌ای که می‌پسندد، بجنگد؛ نه این‌که با بمب افکن‌های اهدایی شوروی، محله‌های مسکونی و بی‌دفاع را بمباران کند و مردم را به خاک و خون بکشد».
در جواب نامه، صدام، ژنرال قادر عبدالحمید را با گروه ویژه‌اش به دشت عباس فرستاد تا به تیمسار آبشناسان یک جنگ تخصصی را نشان بدهد.
سال‌ها قبل در اسکاتلند، تیمسار آبشناسان، ژنرال عبدالحمید و گروهش را در مسابقه کوهنوردی ارتش‌های منتخب جهان دیده بود. آن‌جا گروه او اول شد و عراقی‌ها هفتم شدند. حالا در میدان جنگ حقیقی دوباره مقابل ژنرال قادر عبدالحمید قرار گرفت و بعد از یک درگیری طولانی، لشکرش را شکست داد و خود او را اسیر کرد.
زنده باد یاد دلیر مردان سرزمینم ..

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: دشمن اسلام رزمندگان
[ جمعه 20 شهريور 1394 ] [ 21:12 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

نابودی اسرائیل نزدیک است

افسران - مرگ بر اسرائیل به۷۵زبان زنده دنیا

طبق پیش گویی زعیم عالم اسلام

« انشاءالله اسرائیل 25 سال دیگر را نخواهد دید»

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اسرائیل اسلام دشمن
[ جمعه 20 شهريور 1394 ] [ 21:8 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

راه های تقویت حافظه در اسلام

اول از همه به سراغ توصیه های امامان برای تقویت حافظه می رویم که به جرات موثرترین راههاست.

حضرت محمد (ص) در وصیتشان به امیرالمومنین علی (ع) بیان داشته اند: ای علی؛ خوردن کدو بر تو لازم است پس آن را فراوان استفاده کن، چرا که موجب افزایش حافظه می شود.

پیامبر (ص) فرموده اند: کسی که کدو را با عدس بخورد، دلی نرم تر و حضور قلبی بیشتر را سر نماز خواهد داشت و از حضرت علی (ع) نقل گردیده که پیامبر (ص) از میان خورش ها و غذاها، کدو را بیشتر می پسندیدند و به زبان امروزی کدو توصیه ای برای تقویت حافظه و افزایش تمرکز توصیه می شود.

امام صادق (ع) در رابطه با تقویت حافظه می فرماید: کدو برای درد قولنج بسیار مفید می باشد و حافظه را تقویت می کند 

 امام کاظم (ع) برای تقویت حافظه می فرمایند : همانا خوردن کدو موجب افزایش عقل می گردد

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: حافظه تقویت اسلام

ادامه مطلب
[ جمعه 20 شهريور 1394 ] [ 21:2 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

موقع ارتباط شمرده صحبت کنید

پیش از صحبت کردن، چند ثانیه فکر کنید؛ کلمات را نادرست و ناقص تلفظ نکنید؛ با عجله و شتاب سخن نگویید، واژه­ها را تندتند ادا نکنید. بلکه به طور شمرده و واضح حرف­های خود را بر زبان آورید. متأسفانه بسیاری از افراد، به دلیل داشتن هیجان یا اضطراب زیاد یا اینکه تصور می­کنند باید زود حرفشان را بزنند، خیلی تند و سریع صحبت می­کنند. به نحوی که به شنونده فرصت کافی برای درک آنچه می­گویند، نمی­دهند. از طرف دیگر هیجانی که در کلام آنها هست، مخل تمرکز شنونده شده و مخاطب آنها نمی­تواند با آرامش به کلامشان گوش بسپارد. سریع و تند صحبت کردن  شما ممکن است مخاطب را عصبی و خسته نماید و او نسبت به آنچه شما می­گویید بی حوصله و دلسرد شود. باید با تمرین و دقت در هنگام صحبت کردن یاد بگیرید تا کلام­تان را شمرده و با لحنی دل نشین ادا کنید و ضمن صحبت به این امرکه مخاطب بر گفت و گو تمرکز و توجه دارد دقت کنید.

 عیب دیگر تند تند حرف زدن این است. کسانی که تند تند و بدون وقفه و تنفس لازم حرف می­زنند بدون اینکه خودشان متوجه باشند تن صدایشان نیز افزایش می­یابد که این مسأله (بلند بلند حرف زدن) صدای شما را برای شنونده آزار دهنده می­کند.

اگر شما جزو کسانی هستید که عادت به تند حرف زدن دارند و هرچند در ابتدای گفت و گو سعی دارید شمرده حرف بزنید، ولی ناخودآگاه سرعت و تن صدایتان افزایش می­یابد، برای اینکه بتوانید براین مشکل فائق آیید باید دو راه زیر را به کار بندید:

1- ضمن تمرین برای شمرده صحبت کردن صدای خود را ضبط کنید و با گوش دادن به آن سعی کنید بفهمید چه عواملی باعث سرعت کلامتان می­شود. هیجان، از دست دادن تمرکز در هنگام حرف زدن، استرس و.. و با تمرین برای برطرف نمودن مشکل خود و تسلط بر کلام تان اقدام کنید.

2- در هنگام صحبت کردن وقتی متوجه شدید که سرعت کلامتان زیاد شده است با یک سکوت کوتاه و تنفس عمیق، از سرعت کلام خود کاسته و سعی کنید شمرده و واضح حرف بزنید.   

4- موقع صحبت برای جلب توجه سکوت کنید

چند لحظه سکوت کردن در موقع صحبت باعث می­شود که تأثیر و قدرت کلام شما افزایش یابد، شما با مکث کوتاهی که انجام می­دهید به مخاطب زمان و فرصت می­دهید تا درباره موضوعی که صحبت می­کنید، فکر کند و از این طریق تسلط و احاطه خود را برموضوع حفظ نماید. همچنین به او این فرصت را می­دهید تا آنچه را شما گفته­اید به خوبی درک و هضم کند. شما می­توانید صرفاً با یک یا دو ثانیه مکث و سکوت در طی صحبت، در انتقال بهتر مفهوم مطالب خود و تأثیرگذاری بیشتر آن بر ممخاطب به او کمک کنید و از این طریق تبدیل به گوینده­ای بهتر و مؤثرتر شوید.

کد هدایت به بالا


[ جمعه 20 شهريور 1394 ] [ 20:57 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

نقش هدایت کردن در ارتباط مؤثر

هدایت کردن بعد از همگام شدن و همتاسازی نوبت هدایت کردن می رسد. همگام شدن انجام عملی مطابق با رفتار شخص مورد نظر و همتاسازی شبیه سازی رفتار خودتان با شخص مورد نظر است. اما هدایت کردن انجام کاری متفاوت از دیگران است. شما بعد از اینکه بامخاطب خود همگام شدید و رفتار خودتان را با او همتاسازی کردید در واقع خودتان را مثل او کرده و با او و رفتارش موافق و هماهنگ شده اید. حالا اگر بخواهید خواسته خود را مطرح کنید یا او را در جهتی که مد نظر شماست هدایت کنید. مسلماً کار شما راحت تر شده است. زیرا او هم خودش را موافق شما می بیند و با رأی و نظر شما موفقت نشان می دهد. همگامی یعنی هم مسیر و هم موج شدن شما با هم، وقتی با کسی همگام می شوید با رفتار نرم و لطیف و به مرور زمان او را در مسیر مورد نظر خود قرار می دهید که اگر بخواهید این کار را قبل از همگام شدن انجام دهید مثل این است که بخواهید در مقابل او قرار گرفته و مسیر او را تغییر دهید که مسلماً او در مقابل این مسأله مقاومت خواهد کرد. اثر واقعی همگام شدن این است که مقاومت فرد را در مقابل شما کاهش می دهد زیرا شما با او ارتباط مؤثری برقرار کرده اید. همگام شدن در عین حال به شما این امکان را می دهد که از تجربه مخاطب آگاه شوید و با او برخوردی همدلانه داشته باشید. وقتی مانند دیگری حرف می زنید، احساسات او را بهتر درک می کنید. یکی از مزایای این کار این است که به فراست می فهمید که چه پیشنهادی بدهید و زمان مناسب پیشنهاد دادن، کدام است. همگام شده راه را برای هدایت کردن هموار می سازد. وقتی شما و مخاطب در یک پله واحد قرار داشته باشید. قدم بعدی شما او را به جهتی که می خواهید، راهنمایی می کند. همگام شدن یکی از اسرار قدرت پیشنهاد دادن است.

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: هدایتهمراهی ارتباط
[ جمعه 20 شهريور 1394 ] [ 20:48 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

نقش همتاسازی در ارتباط مؤثر

 

وقتی برای برقراری ارتباط با یک فرد دچار تردید شده­اید و نگران نتیجه و موفقیت این ارتباط هستید، مؤثرترین روش برای شروع و ایجاد ارتباط صمیمانه­ای که باعث سازگاری شود(یعنی ارتباط همراه با شروع و پایانی باشد که نتیجه­اش دستیابی به هدف مورد نظرتان باشد) این است که شما از طریق همتاسازی و تطبیق دادن خودتان با فرد یا آیینه­ سازی، رفتاری را انجام دهید که فرد خوشش آمده و احساس کند شما هم مثل خود او هستید. گرچه این­کار ظاهراً مشکل است زیرا شما با افرادی در سطوح مختلف برخورد دارید، ولی برای رسیدن به موفقیت و مسلط شدن بر افراد و شرایطی که شما  باید برآنان اشراف داشته باشید، انجام این کار برای شما لازم است و باید تلاش خود را برای رسیدن به هدف انجام دهید.

برای این­کار الزاماً نیاز نیست که شما خودتان را در سطح مخاطب قرار دهید و از اطلاعات و معلوماتی در حد او برخوردار باشید(گرچه اگر ممکن باشد، خیلی خوب است.) بلکه روش­هایی را در پیش می­گیرد که به راحتی شما را به او نزدیک کرده و زمینه­ی سازگاری فراهم می­شود.

همان­گونه که در روش­های ایجاد ارتباط حسنه گفتیم، یکی از این اقدامات برای همتاسازی این است که شما در صحبت کردن از لحن کلام و محاوراتی استفاده نمایید که در سطح مخاطب باشد. این امر شرایط تطبیق را فراهم آورده و باعث می­شود که فرد خودش را به شما نزدیک­تر ببیند(البته این رفتار نباید مصنوعی و ساختگی باشد.)

راه دیگر این است که پوشش ظاهری، عطر و ژست و حالت بدن­تان را با مخاطب تطبیق دهید(آیینه­ سازی کنید) این هماهنگی ظاهری برای او خوشایند بوده و هماهنگی بیرونی زمینه هماهنگی درونی را نیز فراهم می­کند.

می­گویند:« هیچ چیز مانند یک دشمن مشترک، نمی­تواند باعث صمیمیت و پیوند دو نفر، دو گروه یا دو ملت شود.» این خود یک راه دیگری است برای همتا­سازی، یعنی شما چیزی یا کسی را که برای مخاطب­تان ناخوشایند، بد و یا دشمن است، ناخوشایند، بد و دشمن بدانید. تا با این همتا­سازی زمینه­ ی هم­دلی و هم­زبانی شما فراهم شود و به سازگاری و تفاهم مورد نظرتان برسید.

راه دیگری که می­توان به­ وسیله آن با مخاطب همتاسازی کرد، همسان­سازی خود درسلایق، علاقمندی­ها و ارزش­ها با اوست. هر چیزی که مورد پسند اوست را به­ پسندیم، به هر چه علاقه دارد، علاقمندی نشان دهیم. هر ارزشی که برایش مهم است را ما هم مهم بدانیم.

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: : همگامی ارتباط نزدیک شدن همتاسازی
[ جمعه 20 شهريور 1394 ] [ 20:46 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

حسن خلق

 

با سیر د رکتب مختلف با روش­های متفاوتی درباره جذبه داشتن و جذب دیگران برخورد نمودم. در این فصل قصد دارم با ارائه مناسب­ترین روش­ها، شما را با شیوه­های مؤثر در جذب دیگران آشنا نمایم. اما آنچه به عنوان مؤثرترین روش یا شیوه برای جذب دیگران به ویژه برادران ایمانی وجود دارد. جذب دیگران از طریق داشتن «حسن خلق» در برخورد با آنان است، چرا که تمام روش­هایی که برای جذب دیگران از آنها سخن خواهد رفت، در سایه حسن خلق و برخورد و معاشرت نیکو و کریمانه انسان ممکن می­شود. زمانی در استفاده از هر روشی برای جذب دیگران موفق خواهیم بود که از حسن خلق برخوردار باشیم. زیرا حسن خلق پایه و اساس برخورد و رفتار انسانی و دوستانه با دیگران است. این شیوه و روش سلوکی است که برترین انسانِ روی زمین یعنی پیامبر عظم الشأن اسلام(صلوات الله علیه و آله) به وسیله آن برترین دین خود یعنی اسلام عزیز را جهانی کرد. خداوند هم بر این حسن خلق پیامبر مهر تأیید زد و فرمود:« إِنَّکَ لَعَلی خُلُق عَظِیم»

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخلاق خلق حسن خوشخویی خوشگویی خوشرویی

ادامه مطلب
[ سه شنبه 17 شهريور 1394 ] [ 21:2 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

هفت گام مؤثر در ارتباط

مقدمه :

يكي از ويژگيهاي انسان سالم و موفق، مهارت و توانايي برقراري ارتباط مؤثر و سازنده با ديگران است. آيا شما اين ويژگي را داريد؟ كسب اين مهارت مهم و ضروري در زندگي اجتماعي خيلي مشكل نيست. فقط بايد بخواهيد و تمرين كنيد. در اين نوشتار ما به هفت گام اساسي براي يادگيري اين مهارت اشاره مي كنيم.

گام اول: گوش دادن

 

درحالي كه به نظر مي‌رسد گوش دادن به ديگران بسيار ساده است، اما اگر شنونده فن گوش دادن را نتواند به درستي به‌كار ببندد ارتباط دچار مشكل مي شود. گوش دادن فقط شنيدن كلامي كه طرف مقابل به زبان مي آورد نيست، بلكه شامل برخي موارد به شرح زير است:

- اينكه گوينده كيست؟

- ديدگاه او نسبت به مسئله مطرح شده چيست؟

- چه مسائلي او را نگران مي كند، احساساتش چگونه است و چه انتظاري از ما دارد؟

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: ارتباط گام مؤثر

ادامه مطلب
[ سه شنبه 17 شهريور 1394 ] [ 21:0 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

ارتباط مؤثر با استفاده از تصدیق کننده های کلامی

در هنگام گفت و گو استفاده از دلگرم کننده­های صوتی برای دلگرم کردن منبع به ادامه صحبت و برقراری یک ارتباط کلامی خوب لازم است. اما اگر آنها را با دلگرم کنندههای کلامی درآمیزید، تأثیری دو چندان برجای خواهید گذاشت. ارتباط بصری، حرکت دادن سریع و دقیق چشم­ها، برگرداندن بدن به طرف او و تکان دادن سر به علامت تأیید، تأثیر بسیار زیادی بر منبع خواهد داشت. اما وقتی قدرت اصوات و کلام مؤثر را نیز به آنها اضافه کنید. تبدیل به یک هم صحبت خوش بیان و کاملاً دوست داشتنی می­شوید.

اولین نوع دلگرم کننده­های کلامی شامل واژه­ها و عباراتی بی­طرفانه است. به این دلیل آنها را بی­طرفانه می­گویند که لزوماً به این معنا نیستند که شما با آنچه طرف مقابل می­گوید، موافق هستید. واژه­ها و عباراتی  همچون « می­فهمم»، «متوجه­ام»، «واقعاً»، « عجب»، « بسیار خوب» یا « پس این طور» به منبع اطمینان می­دهد که شما به حرف­هایش گوش می­دهید و حواستان جای دیگر نیست. اما در عین حال موضع بی­طرفی را برگزیده­اید و از واژه­ها و عبارات بی­طرفانه، به عنوان دلگرم کننده­های مؤدبانه طی صحبت استفاده می­کنید. اما وقتی می­خواهید موافقت خود را با آنچه منبع بیان می­کند نشان دهید، از واژه­ها و عباراتی همچون:«بله، حق با شماست» یا «با شما کاملاً موافقم» یا « شما درست به هدف زدید» استفاده کنید. با گفتن چنین جملاتی، شما حرف­های منبع را تأیید می­کنید. اما قبل از استفاده از این واژه­ها باید مطمئن باشید که با آنچه منبع می­گوید، موافق هستید. به هنگام اظهار نظر درباره صحبت­های منبع، چه زمانی که از واژه­های بی­طرفانه استفاده می­کنید یا موافقت خود را نشان می­دهید، باید لحن صدای شما نیز این معنا را تأیید کند. آیا تا به حال اتفاق افتاده چیزی گفته باشید که باعث عصبانی شدن طرف مقابل شود- او برداشت نامناسبی از حرفتان کرده باشد- و شما برای توجیه کردن او و بی­گناه نشان دادن خود، گفته باشید:« منظور من این نبود. می­خواستم بگویم..»  معمولاً در این طور مواقع، طرف مقابل به شما می­گوید:« منظور شما این نبود، لحن کلام شما جور دیگری بود و باعث شد من برداشت دیگری داشته باشم». دقت کنید که لحن کلام حتی اگر با یک «آره» گفتن باشد می­تواند معناهای مختلفی را به شنونده، منتقل نماید.

کد هدایت به بالا


[ دو شنبه 16 شهريور 1394 ] [ 12:52 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

راه های جذاب بودن

راه‌هاي جذاب بودن

روان شناسان مي‌گويند هسته‌ي اصلي شخصيت «اعتماد به نفس» است. اين اصطلاح به بيان ساده‌تر و بهتري تعريف شده است:« چقدر خود را دوست داريد؟» اعتماد به نفس به اين معني است كه شما احساس كنيد چه قدر مهم و ارزشمند هستيد و اينكه شما چقدر به كار خود و هدفي كه داريد اهميت مي‌دهيد. انسان وقتي اهميت خود و كارش را دريابد و مؤثر بودن خود را در جامعه و خدمت به ديگران درك نمايد. اعتماد به نفسش قوي مي‌گردد و مي‌داند حركتي كه مي‌كند و مسيري را كه طي مي‌نماید، اتلاف وقت و بيهوده بودن نيست. كاري كه در آن هدفي مشخص، دقيق و متعالي وجود داشته باشد، در نظر فرد باعث احساس ارزشمندي و مفيد بودن شده و اين امر خود باعث اعتماد به نفس مي‌گردد.

اگر می­خواهید در خود جذبه ايجاد كنید.. .

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: جذبجذبه جذاب بودن

ادامه مطلب
[ یک شنبه 8 شهريور 1394 ] [ 19:4 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

داستان « رهایی از دام»

چندین سال از ازدواج من با شوهرم می­گذشت، ولی صاحب بچه نشده بودیم، پس از انجام آزمایش های متعدد، متوجه شدیم که مشکل از ناحیه شوهرم است. اما مشکل اصلی زندگی ما این نبود. مشکل اصلی بی توجهی شوهرم نسبت به من و زندگی­یمان بود. بی توجهی و لاقیدی شوهرم بیشتر از عیبی که داشت به استحکام زندگی لطمه وارد می­کرد. شوهرم با اینکه فرد تحصیل کرده­ای بود همه فامیل انتظار داشتند آدم سالم و مقیدی باشد، اما متأسفانه ضعف­های اخلاقی زیادی  داشت. تا زمانی که داخل شهر مستأجر بودیم با نصب آنتن ماهواره هر شب تا نیمه­های شب فیلم­های سینمایی و غیر سینمایی شبکه­های ماهواره که خیلی از آنها مسائل شرم­آوری را نشان می­دانند، تماشا می­کرد. به همین هم اکتفا نکرده، سی­دی­هایی را به منزل می­آورد و نگاه می­کرد که خیلی بدتر از فیلم­­های ماهواره بود. من اوائل از اینکارهایش خوشم نمی­آمد، با او مخالفت می­کردم، چون از خانواده­ای بودم که اهل این چیزها نبوده و مقید به نماز و مسائل دینی بودند. شوهرم به مخالفت­های من اعتنایی نمی­کرد.

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: داستان ماهواره انحراف

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 5 شهريور 1394 ] [ 17:42 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

توکل برخدا- اعتماد به خود

وقتي ما براي انجام کار خود با دشواري‌هايي در مسير انجام آن مواجه ‌‌شويم كه موجب ‌شود، تصور كنيم، انجام اين كار از توان و قدرت ما خارج است. يا براي انجام آن موقعيت و امكانات  لازم را در اختيار نداريم، بايد براين باور باشيم كه علاوه براينكه موقعيت و امكانات  براي دست‌يابي به هدف  و انجام کار مورد  نظر مؤثرند، اعتقاد به اين‌كه ما مي‌توانيم اين كار را انجام دهيم و در واقع اعتماد به خودمان براي انجام كار، مهم‌ترين عنصر براي كسب موفقيت است. هر کاری به نسبت اهمیت در مسير اجرا همواره با مشكلاتی است. كه عبور از اين مشكلات نياز به همّت و اعتماد به نفس دارد. زيرا در غير اين صورت، ممكن است، در مقابل مشكلات و پيچيدگي‌هاي كار كم آورده و اراده لازم براي انجام كار را از دست بدهيم، عاملي كه مي‌تواند در كسب موفقيت نقش اصلي  داشته باشد، همان اعتماد به نفس است.

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: توکل خدا اعتماد

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 5 شهريور 1394 ] [ 17:40 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

شمرده صحبت کنید

پیش از صحبت کردن، چند ثانیه فکر کنید؛ کلمات را نادرست و ناقص تلفظ نکنید؛ با عجله و شتاب سخن نگویید، واژه­ها را تندتند ادا نکنید. بلکه به طور شمرده و واضح حرف­های خود را بر زبان آورید. متأسفانه بسیاری از افراد، به دلیل داشتن هیجان یا اضطراب زیاد یا اینکه تصور می­کنند باید زود حرفشان را بزنند، خیلی تند و سریع صحبت می­کنند. به نحوی که به شنونده فرصت کافی برای درک آنچه می­گویند، نمی­دهند. از طرف دیگر هیجانی که در کلام آنها هست، مخل تمرکز شنونده شده و مخاطب آنها نمی­تواند با آرامش به کلامشان گوش بسپارد. سریع و تند صحبت کردن  شما ممکن است مخاطب را عصبی و خسته نماید و او نسبت به آنچه شما می­گویید بی حوصله و دلسرد شود. باید با تمرین و دقت در هنگام صحبت کردن یاد بگیرید تا کلام­تان را شمرده و با لحنی دل نشین ادا کنید و ضمن صحبت به این امرکه او بر گفت و گو تمرکز و توجه دارد دقت کنید.

 عیب دیگر تند تند حرف زدن این است. کسانی که تند تند و بدون وقفه و تنفس لازم حرف می­زنند بدون اینکه خودشان متوجه باشند تن صدایشان نیز افزایش می­یابد که این مسأله (بلند بلند حرف زدن) صدای شما را برای شنونده آزار دهنده می­کند.

اگر شما جزو کسانی هستید که عادت به تند حرف زدن دارند و هرچند در ابتدای گفت و گو سعی دارید شمرده حرف بزنید، ولی ناخودآگاه سرعت و تن صدایتان افزایش می­یابد، برای اینکه بتوانید براین مشکل فائق آیید باید دو راه زیر را به کار بندید:

1- ضمن تمرین برای شمرده صحبت کردن صدای خود را ضبط کنید و با گوش دادن به آن سعی کنید بفهمید چه عواملی باعث سرعت کلامتان می­شود. هیجان، از دست دادن تمرکز در هنگام حرف زدن، استرس و.. و با تمرین برای برطرف نمودن مشکل خود و تسلط بر کلام تان اقدام کنید.

2- در هنگام صحبت کردن وقتی متوجه شدید که سرعت کلامتان زیاد شده است با یک سکوت کوتاه و تنفس عمیق، از سرعت کلام خود کاسته و سعی کنید شمرده و واضح حرف بزنید.  

 

کد هدایت به بالا


[ چهار شنبه 4 شهريور 1394 ] [ 22:52 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

چشم دوختن به طرف مقابل

این یک روشی است برای اینکه فرد را شیفته خود کنید. نتیجه تحقیقات متعدد در باب عشق های رمانتیک نشان داده است که نگاه کردن دو نفر به یکدیگر(عمل ساده نگاه کردن چشم در چشم) عواطف لطیفی را بین آنان ایجاد می کند. با بهره گیری از این روش وقتی با کسی گفت و گو می کنید. به هنگام سخن گفتن  مستقیماً در چشم او نگاه کنید و نیز به هنگام گوش سپردن به حرف های او همچنان نگاه تان با نگاه او منطبق گردد. چرا کهدر این زمان است که احساس لطیف شکل می گیرد. بیشتر افراد وقتی با کسی صحبت می کنند به رمین چشم دوخته یا به اطراف نگاه می کنند.. اگر در رفتار آنها دت کنید( چه زمانی که حرف می زنند یا زمانی که گوش فرا می دهند)به راحتی متوجه می شوید که درست است که با گفت و گوی خود با طرف مقابل ارتباط برقرار کرده اند ولی هنوز موفق نشده اند تا با چشمان خود با او راتیاط برقرار کنند. همین امر نشان دهنده این است که نگاه چشم در چشم پدیده ای روان شناسانه است که باعث ایجاد رابطه ای عاطفی بین شما و طرف مقابل می گردد. پس اگر می خواهید طرف مقابل را شیفته خود کنید در هنگام صحبت کردن به چشمان او نگاه کنید.

کد هدایت به بالا


[ چهار شنبه 4 شهريور 1394 ] [ 22:46 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

ارتباط پنهان

ارتباطات فرایندی است که در آن معنا بین موجودات زنده تعریف و به اشتراک گذاشته می­شود. ارتباط به یک فرستنده، پیام و گیرنده درنظرگرفته شده، نیازدارد، هرچند نیازی به حضور گیرنده نمی­ باشد یا لازم نیست گیرنده از منظور فرستنده برای برقراری ارتباط در زمان ارتباط آگاه باشد. ارتباط پنهان از منظر اطلاعات، وصل کردن عناصر یک شبکه و برقرار نمودن رابطه بین آنهاست. برای برقراری ارتباط مأمور یا عامل، طرق مختلفی مانند پیک، پست، وسایل مخابراتی و.... وجود دارد (2).

به بیان دیگر، ارتباط پنهان، فعالیتی است که توسط رابطین، خانه ­های امن، پیک، نوشته نامرئی و هر وسیله و مکان پنهانی دیگر که به منظور برقراری تماس، مبادله اطلاعات، ارسال مدارک، تحویل لوازم و وسایل عملیاتی بین مأمورین در یک شبکه پنهانی، ایجاد شده است، صورت می­ گیرد. این عنوان شامل کلیه فنون و حیله­ هایی است که به منظور مبادله اطلاعات و ارسال مدارک، لوازم و وسایل در داخل یک سازمان مورد استفاده قرار می­ گیرد؛ مانند فرستنده پنهانی، آدرس واسطه، ناقل زنده، ناقل بی­روح، نوشته­ های نامرئی و رمزهای قراردادی (3)، پست و تلگراف و تلفن و پست الکترونیک، ارتباط از طریق کشور

کد هدایت به بالا


[ چهار شنبه 4 شهريور 1394 ] [ 22:44 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

برنامه ریزی عصبی زبان NLP

 

محققان ارتباط می­گویند افراد برای دریافت اطلاعات و پردازش آن در ذهن خود، از یک روش ترجیحی استفاده می­کنند. از این رو وقتی می­خواهید با فردی ارتباط برقرار کنید باید براساس سیستم پردازش اطلاعاتش، اطلاعات را به او ارائه کنید. این سه روش شامل سیستم دیداری، شنیداری و لامسه­ای است.

 از این گفته محققان بر می­آید که شما وقتی با یک فرد ارتباط برقرار می­کنید به هر شکل که اطلاعات خود را به او منتقل نمایید او قادر است اطلاعات شما را دریافت کرده و آن را در ذهن خود پردازش و تحلیل کند. اما هر فرد براساس سیستم ترجیحی خود اطلاعات شما را به شکلی که برایش راحت­تر قابل پردازش باشد دریافت می­نماید. اما منظور از سیستم ترجیحی چیست؟

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: برنامه ارتباط عصبی

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 4 شهريور 1394 ] [ 22:40 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]