موشکی مصر و جاسوسی اسرائیل

موشکی مصر و جاسوسی اسرائیل

«تاریخ موشکی» مصر و جاسوسی اسرائیل

 
موشک

اسرائیل با ترس و نگرانی تکاپوی مصر برای توسعه توان موشکی و نیز اتمی را زیر نظر گرفته و اخیرا بار دیگر طرح توسعه موشکی مصر را نبش قبر کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه السفیر، هرچند تکاپوی مصر برای در اختیار داشتن توان موشکی به چندین دهه قبل باز می‌گردد اما این روزها طرح توسعه موشکی آن موجب شد اسرائیل این موضوع را نبش قبر کند.

ترس اسرائیل از توان نظامی عرب‌ها حد و مرز ندارد

با وجود اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بارها تاکید کرده است که در تلاش برای ائتلاف با کشورهای عربی میانه رو است تا از این طریق به مقابله با ایران برخیزد، اما همواره از پیشرفت هر یک از کشورهای عربی و تقویت توان و نیروی نظامی آنان بیم داشته تا جایی که برایش مهم نیست این کشور عربی متحد آمریکا باشد یا دشمن آن و آیا با اسرائیل در صلح به سر می برد یا در جنگ.

دلایل این رویکرد اسرائیل زیاد است از جمله اینکه با ابراز نگرانی در این خصوص می‌تواند از معاملات تسلیحاتی غرب با کشورهای عربی خلیج فارس به نفع خود بهره برداری کرده و از واشنگتن غرامت طلب می کند.

اسرائیل حتی در مورد تصمیم مصر و اردن برای ساخت نیروگاه‌های اتمی به منظور استفاده صلح آمیز ابراز نگرانی کرده است و به همین دلیل  موضع توسعه سلاح موشکی مصر را در بوق و کرنا کرده است.

در این ارتباط پایگاه «اسرائیل دیفنس» چند روز پیش تحقیقی را منتشر و در آن اعلام کرد با وجود اینکه توجه اسرائیل متوجه ایران است، اما با نگاهی عمیق می تواند متوجه شود که فعالیت و اقدامات مصر تفاوت زیادی با ایران ندارد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ دو شنبه 11 آبان 1394 ] [ 19:55 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]