دیدار پوتین با رهبر معظم انقلاب

دیدار پوتین با رهبر معظم انقلاب

بعد از اقدام بی سابقه و پر مفهوم پوتین در اولویت قرار دادن دیدار با رهبری بر هر کاری / بازخوانی سفر قبلی پوتین به ایران

افسران - بعد از اقدام بی سابقه و پر مفهوم پوتین در اولویت قرار دادن دیدار با رهبری بر هر کاری / بازخوانی سفر قبلی پوتین به ایران

پس از اقدام بی سابقه امروز پوتین در اولویت قرار دادن دیدار با رهبر انقلاب به بازخوانی مختصر سفر قبلی پوتین به ایران(سال 1386) و دیدارش با رهبر انقلاب در آن زمان می پردازیم ...



"در سفر پوتین به تهران و ملاقاتی که وی با رهبر انقلاب داشت، رئیس‌جمهور روسیه که خود از سردمداران نظام سلطه و لائیک شرق است، به شدت تحت تأثیر رهبر انقلاب قرار گرفته و این امر از حرکات حین جلسه و پس از آن پوتین مشخص بود.

به گفته این منبع آگاه، آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار خطاب به رئیس‌جمهور روسیه و در زمینه مسائل جاری این کشور مطالب و نکاتی را گوشزد کردند که پوتین در همان روز گفت: «من به عنوان رئیس‌جمهور روسیه از این مسائل غافل بودم» و از تیزبینی و ظرافت رهبر انقلاب در شگفت می‌شوند.

بنا بر این گزارش، میزان تأثر پوتین از ملاقات با رهبر انقلاب تا به حدی بوده که در بازگشت از پیش ایشان سوار بر خودروی اسکورت مخصوص خود نمی‌شود و به آقای احمدی‌نژاد می‌گوید: «آیا اجازه است که من سوار اتومبیل شما شوم؟» و به همراه تیم حفاظتی و ماشین رئیس‌جمهور کشورمان، بیت رهبری را ترک می‌کند.

گفتنی است، در شب همان روز و پس از دیدار با رهبر انقلاب، پوتین در سر سفره شام به نزد حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی، رئیس دفتر رهبری رفته و با رفتاری گرم و صمیمانه و در حالی که دست بر شانه وی می‌گذارد، می‌گوید: «ما از محضر آیت‌الله خامنه‌ای بسیار استفاده کردیم.» "



پوتین:
«با عنایات به مطالعاتی که من درباره مسیح داشته ام در ملاقات با رهبر ایران تمام ویژگی های نوشته شده برای مسیح را در آیت الله خامنه ای دیدم و برایم متجلی شد.

حکیم بزرگی در ایران نشسته است که به ذهن من خطور نمی کرد او تا به این حد همه جانبه نگر باشد. او حکیم و دانشمندی است که تصمیم گیری و تنظیم سیاست ایران با اوست و با وجود درایت و هوش سرشار ایشان هیچ خطری متوجه ایران نمی شود.
من در ملاقات با ایشان معنای واقعی قانون اساسی جمهوری اسلامی و مفهوم ولایت فقیه و ولایت علمای دینی را که شنیده بودم، فهمیدم.»




*** گفتنی است امروز 2 آذرماه سال 1394 رئیس‌ جمهور روسیه و هیئت همراه در یک اتفاق بی‌سابقه از فرودگاه مهرآباد به‌ طور مستقیم به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه عصر امروز(دوشنبه) بلافاصله پس از ورود به فرودگاه بین‌ المللی مهرآباد به‌همراه هیئت همراه به دیدار حضرت آیت‌ الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی رفت و با معظم‌ له دیدار و گفتگو کرد.

این برای اولین‌ بار است که رئیس‌ جمهور کشوری خارج از تشریفات دپیلماتیک به‌ طور مستقیم از فرودگاه به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی میرود.

از سوی دیگر اهمیت این اقدام آن هم در مورد کشور مهمی چون روسیه که در عرصه تحولات منطقه‌ ای و جهانی نقش مهم و راهبردی دارد، مضاعف میشود.

برای اولین بار در تاریخ، رییس جمهور کشوری آن هم روسیه ابتدا به دیدار رهبر انقلاب "حضرت آیت الله امام خامنه ای" رفت .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: دیدار پوتین به رهبری , امام خامنه ای , ایران , روسیه ,
[ دو شنبه 9 آذر 1394 ] [ 19:25 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]